אושר ניהול ייצוגית נגד פלאפון בגין גביית דמי הקפאת מנוי

מדובר בסכום של 40 שקל שפלאפון גבתה על הקפאת המנוי לתקופה של עד 3 חודשים ■ התובעים טענו כי גבייה זו מנוגדת לרישיון החברה

לוגו פלאפון
לוגו פלאפון

בית המשפט המחוזי בלוד אישר בקשה להכיר בתובענה כייצוגית נגד פלאפון. על הפרק - תשלום שגבתה החברה מלקוחותיה עבור הקפאה זמנית של שירותי התקשורת הסלולרית שניתנים להם.

מדובר בסכום של 40 שקל שפלאפון גבתה על הקפאת המנוי לתקופה של עד 3 חודשים. התובעים טוענים כי גבייה זו מנוגדת לרישיון החברה, כשחברי הקבוצה הוגדרו ככלל לקוחות פלאפון שנגבו מהם דמי הקפאה בגין "ניתוק שירות זמני", במהלך 7השנים האחרונות. 

פלאפון טענה להגנתה כי הקפאת השירות אינה נכללת בפעולות המוסדרות ברישיון, וכי הגבייה עבור ניתוק השירות זמנית מותרת לסלקום ולפרטנר ברישיונן, ולפיכך הרי שהיא מותרת לכלל החברות. "משרד התקשורת ודאי לא התכוון להפלות בין חברות סלולר שונות, ולא התכוון להתיר רק לחלק מהן לגבות תשלום עבור ניתוק שירות זמני".

עוד טענה פלאפון כי "במקום שהלקוח הסכים לשלם, אין לראות בגביית הסכום משום נזק.

עם זאת,השופטת אסתר שטמר קבעה כי הרישיון הוא שקובע, וכי "לא תועיל קביעת פלאפון בתנאי ההתקשרות, שבהם כתבה מפורשות כי שירות ניתוק זמני יחויב בתשלום", ועל כן אישרה את הבקשה כייצוגית.

בשלב זה פלאפון תשלם שכר-טרחה של 30,000 שקל לבאי-כוחם של התובעים.

יומן קורונה:
ניוזלטר יומי על כל מה שצריך לדעת
הרשמה
הרישום נכשל
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988