כחלון רוצה לחתוך 1.12 מיליארד שקל מתקציבי משרדי הממשלה

במקביל לקיצוץ יועברו 1.2 מיליארד שקל למימון שורת פעילויות שאושרו לאחר אישור תקציב המדינה ב-18 בדצמבר 2016 ■ צפו לטובת מה יועברו הכספים

משה כחלון / צילום: יוסי אלוני
משה כחלון / צילום: יוסי אלוני

שר האוצר משה כחלון מבקש את אישור ועדת הכספים לביצוע קיצוץ רוחבי של 1.12 מיליארד שקל בתקציבי הפעילות של משרד הממשלה ל-2017. במקביל לקיצוץ יועברו 1.2 מיליארד שקל למימון שורת פעילויות שאושרו לאחר אישור תקציב המדינה ב-18 בדצמבר 2016.

על-פי הודעת האוצר שנשלחה הבוקר לוועדת הכספים של הכנסת, מדובר בין היתר בהארכת חופשת הלידה בשבוע (230 מיליון שקל), במענקים מיוחדים שישולמו לניצולי שואה (246 מיליון שקל). סכום נוסף של 150 מיליון שקל נדרש עבור תביעות חוב של נושי רשות השידור שיאושרו על-ידי כונס הנכסים הרשמי, 45 מיליון שקל עבור מיגון כלי רכב בשימוש המתנחלים ביהודה ושומרון, 70 מיליון שקל לצורך הקמת אתר מגורים זמני למפוני עמונה ותשעת הבתי שנהרסו בעופרה, 28.9 מיליון שקל עבור תקציבים שהובטחו לחברי כנסת מהקואליציה תמורת תמיכתם בהצבעות על אישור תקציב המדינה ו-350 מיליון שקל עבור "הוצאות מותנות" של מערכת הביטחון, שאותן האוצר אינו מפרט מטעמי בטחון המדינה.

הקיצוץ שנועד לממן את התוספות התקציביות האלה הוא בהיקף של כאחוז אחד מתקציבי הפעילות של משרד הממשלה (כלומר תקציבים שאינם מיועדים לתשלום משכורות או להתחייבויות כלפי ספקים ונותני שירותים) ובראשם משרד הביטחון (218 מיליון שקל), תקציבי פיתוח תחבורה (202 מיליון שקל) ומשרד החינוך 114 מיליון שקל)