אייל סגל הופך את מכבי נתניה ל"מכבי קשרי תעופה נתניה"

חברת התיירות שבשליטת סגל תעניק חסות לקבוצת הכדורגל תמורת מיליון שקל לשתי עונות

אייל סגל / צילום: תמונה פרטית
אייל סגל / צילום: תמונה פרטית

אייל סגל הופך את מכבי נתניה ל"מכבי קשרי תעופה נתניה"

חברת התיירות שבשליטת סגל תעניק חסות לקבוצה תמורת מיליון שקל לשתי עונות

לקראת פתיחת עונת הכדורגל הקרובה, אייל סגל, בעלי קבוצת הכדורגל מכבי נתניה, הופך אותה ל"מכבי קשרי תעופה נתניה". חברת התיירות הבורסאית שבשליטת סגל צפויה להיות "נותנת חסות ראשית של הקבוצה הבוגרת של המועדון", וזאת תמורת תשלום של 1.1 מיליון שקל לשתי עונות - מחצית הסכום לכל עונה. בנוסף תשלם קשרי תעופה למכבי נתניה בעונה הבאה (2018-2019), מענק חד-פעמי של 75 אלף שקל במקרה בו הקבוצה תתברג בסיום העונה הנוכחית (2017-2018) לאחד מבין 8 המקומות הראשונים בטבלה.

סגל, נזכיר, רכש את מועדון הכדורגל תמורת 1.5 מיליון שקל במסגרת מכרז שהתנהל בבית המשפט, לאחר שהקבוצה נכנסה להקפאת הליכים. תחת הנהגתו עלה המועדון השנה לליגת העל.

במסגרת ההסכם בין הצדדים, קשרי תעופה "תהא זכאית לקבל את אחוז החשיפה הגבוה ביותר (וזכויות הפרסום) מבין נותני החסות של הקבוצה" ושמה יופיע יחד עם שם הקבוצה "על גבי כל פרסום רשמי שיעשה על-ידי הקבוצה וביוזמתה".

זכויות הפרסום כוללות פרסום הלוגו של קשרי תעופה על חולצות הקבוצה, על שילוט אלקטרוני ברחבי המגרש, "על גבי מעמד הכדור החדש של מנהלת הליגות", ועוד. ההסכם מול קשרי תעופה לא מונע מנתניה התקשרויות בהסכמי פרסום עם גורמים נוספים. הוא דורש אישור בעלי מניות קשרי תעופה שיתכנסו בהמשך החודש, ויהיה בתוקף עד סוף עונת הכדורגל הבאה (31.5.2019).

את השליטה בקשרי תעופה, העוסקת בהפעלת טיסות שכר (צ'רטר) ובשיווק חבילות תיור, רכש סגל בספטמבר 2016 תמורת 34 מיליון שקל, בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 65 מיליון שקל. מאז הרכישה, מניית החברה זינקה בכ-110% ומשקפת לקשרי תעופה שווי נוכחי של כ-110 מיליון שקל ולהחזקותיו של סגל (כ-60%) שווי של כ-64 מיליון שקל. 

אייל סגל / צילום: תמונה פרטית
 אייל סגל / צילום: תמונה פרטית

הגרפולוגיה החדשה? דע כיצד אתה גולש

יש מי שבוחן באיזו מהירות אתם גוללים את הטקסט

בשבוע שעבר נערך בטוקהאוס בנמל תל-אביב, מפגש מועדון CDO (מנהלי הדאטה) של עמית קמה, מנכ"ל קמדיה דיגיטל, בחסות אורקל ישראל. בתכנית: בירה, בריזה ודיון על חווית הלקוח לצד האתגרים וההזדמנויות של עולם השיווק הדיגיטלי והביג דאטה וגם - ניתוח פסיכולוגי של גולשים.

בנוסף לקמה, אירח את המפגש גם שמוליק האוזר, מנהל תחום חווית לקוח באורקל ישראל, ויחד הם הציגו לנוכחים את שרית רדין, סמנכ"לית שיווק "קרסו מוטורס"; ענת כהן גבור, מנהלת חויית לקוח ודיגיטל ב"לאומי קארד"; עידו ביגר, מנהל דאטה ראשי ב-yes; גיל כוכבי, מומחה בשיווק פרסונלי; וד"ר לירז מרגלית, פסיכולוגית אינטרנט וראש תחום מחקר התנהגות משתמשים ב-ClickTale.

קמה הסביר מהו תפקידם של מנהלי הדאטה, ואמר כי "אם לפני 5 שנים היו 100 מנהלי דאטה ראשיים בכל ניו-יורק - היום יש בה כבר 3,500".

מרגלית הסבירה על הקשר הפסיכולוגי, ואמרה שניתן להבין את שפת הגוף הדיגיטלית של גולשים, מכיוון שהם חושפים דפוסי חשיבה והלך רוח. לדבריה, חשוב לבדוק אם הגולשים משוטטים לאט או מהר, גוללים בצורה מסודרת או מבולבלת, ממוקדים במטרה או סתם משוטטים וכדומה. "מתוך ההבנה של אלה, ובאמצעות פסיכולוגיה, קל יותר לחברה להציע לצרכנים את ההצעה האישית, הרלוונטית בדיוק עבורם", היא אמרה.

שרית רדין, שמוליק האוזר וענת כהן גבור / צילום: מור ארקדיר
 שרית רדין, שמוליק האוזר וענת כהן גבור / צילום: מור ארקדיר

מנלה יציג את "משוואת הכאב"

נעם מנלה, חוקר רשתות החברתיות ומרצה לתואר שני בחוג לשיווק במכללה למינהל, ישתתף בוועידת MAD 2017 של "גלובס".

מנלה יציג בהרצאה את משוואת האמון החדשה - "משוואת הכאב", לפיה "תם עידן ההצהרות הנבובות של מותגים; הקונספציה המותגית קרסה, הציבור איבד את האמון".

ועידת MAD 2017 של "גלובס" תתקיים ביום רביעי, 12 ביולי, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב. הוועידה תשים השנה במרכז את הטרנספורמציה על כל השלכותיה ותארח דוברים ומומחים בולטים העוסקים בשיווק, מיתוג, חדשנות, פרסום ודיגיטל, מהעולם ומישראל.

נעם מנלה / צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי
 נעם מנלה / צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

כמו מלאכים

מפגש מועדון ה-100 באוניברסיטת תל-אביב עסק בהשקעותיהם של אנג'לים

בשבוע שעבר נערך המפגש השני של "מועדון ה-100" של הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל-אביב. את הערב פתחו פרופ' יוסף קלפטר, נשיא האוניברסיטה; ראשי הפורום - פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול; היזם זהר זיסאפל, מייסד קבוצת רד בינת ובוגר הפקולטה, ואיש העסקים הבריטי התורם לפקולטה, ג'רמי קולר.

האורח המרכזי של המפגש, פרופ' ג'וש לרנר, מבית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד, הרצה על עתיד המימון היזמי ועל השפעתם של אנג'לים ופלטפורמת מימון המונים מול משקיעים מוסדיים ותאגידים. הוא ציין כי קיים קושי באיסוף נתונים על השקעות האנג'לים בשל העדפתם לדווח על הצלחות בלבד ולא על כישלונות. לרנר הסביר כי הוא לא רואה באנג'לים איום על קרנות ההון סיכון הוותיקות. זיסאפל שאל את לרנר על סיכויי הצלחתן של קרנות תאגידיות והזכיר שגם המוסד הקים קרן חדשנות. לרנר השיב כי בהתבסס על ניסיונותיהן של חברות ותאגידים להקים קרנות הון סיכון פנימיות, נראה כי מודל זה לא הצליח להתקיים לאורך זמן.

האזינו והתרשמו חברי המועדון בהם: יונל כהן, לשעבר מנכ"ל מגדל ועד לאחרונה מבעלי השליטה בקבוצת הביטוח איילון; אילן גרינבוים, לשעבר מנכ"ל יורוקום; עו"ד מיה ליקוורניק; אמנון נויבך, יו"ר הבורסה לני"ע; גיל שרון, יו"ר גולן טלקום; נדב פלטי, מנכ"ל דורי מדיה גרופ; נורית ברמן, מנכ"לית קבוצת עמדה; זיוה פתיר; רו"ח אילן בירנפלד; פרופ' סטיב קפלן, מבית הספר למינהל עסקים באוניברסיטת שיקגו; פרופ' יעל הוכברג מאוניברסיטת רייס פרופ' סקוט שטרן מ-MIT; ואחרים.

סטיב קפלן וזהר זיסאפל / צילומים: ישראל הדרי
 סטיב קפלן וזהר זיסאפל / צילומים: ישראל הדרי