זעם בצמרת המשטרה: "הליכוד מנסה לפגוע בחקירות רה"מ"

המפכ"ל אלשיך ובכירים במשטרה מתחו ביקורת חריפה על מפלגת השלטון, על רקע הצעת חוק שמקדם ח"כ אמסלם להכפיף את תקציב המשטרה לשר ארדן ■ "מנסים להפוך אותנו לזרוע של מרכז הליכוד. ארדן יוכל לקבוע איזו חקירה תקבל עדיפות - ואיזו לא"

חילופי מפכלים במשרד רהמ בנימין נתניהו, השר  גלעד ארדן,  בנצי סאו , רוני אלשיך / צילום : חיים צח לע"מ
חילופי מפכלים במשרד רהמ בנימין נתניהו, השר גלעד ארדן, בנצי סאו , רוני אלשיך / צילום : חיים צח לע"מ

משבר אמון בין צמרת המשטרה לשר גלעד ארדן: בכירים במשטרת ישראל, ובהם המפכ"ל רוני אלשיך, זועמים בימים האחרונים על מה שהם מכנים "ניסיון השתלטות של הליכוד על המשטרה, במטרה להפוך אותה לזרוע של מרכז הליכוד - בכוונה לפגוע בחקירות ראש הממשלה".

הזעם במשטרה מגיע על רקע הצעת חוק שמקדם ח"כ דודי אמסלם מהליכוד, ולפיה ניהול תקציב המשטרה יוכפף ישירות לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן. "מדובר בפגיעה מהותית בשלטון החוק, אני לא יכול לתת לכך יד", אמר אלשיך לארדן בשיחה קשה שניהלו השניים.

מנגד, בכיר בליכוד אמר בשיחה עם וואלה! NEWS: "המפכ"ל לא ממושמע. הוא עושה מה שהוא רוצה, וארדן מתוסכל מזה שהוא לא שולט במפכ"ל. זה הגיע למצב שבו השר מנחה דבר אחד ,והמפכ"ל עושה דבר הפוך".

לדברי הבכיר במפלגה, "אפילו במינויים האחרונים לשר לא הייתה מילה בנושא, המפכ"ל עשה מה שהוא רוצה, וארדן תפקד כחותמת גומי. זה לא יכול להימשך ככה".

בצמרת המשטרה נערכים בימים האחרונים לקרב, ככל שיידרש, מול הקואליציה - בפעם הראשונה זה שנים שבה המשטרה יוצאת באופן ישיר מול הממשלה. לטענת בכירים בארגון, מדובר במהלך פוליטי שנועד לייצר הרתעה בארגון נגד חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לא ניתן שיחזירו את המשטרה 50 אחורה, כל המטרה היא להעניק למרכז הליכוד שליטה על המשטרה. בפועל, המפכ"ל וצמרת הארגון יהיו כפופים לעסקני מרכז הליכוד", אומר קצין בכיר במשטרה.

גורם בלשכת המפכ"ל הוסיף כי "לא צריך להיות חזק בחשבון כדי להבין מה מסתתר מאחורי המהלך. שלחו את אמסלם כדי לעצור את חקירות נתניהו. מרגע שניהול התקציב יוצא מהמשטרה ועובר לידי השר לביטחון הפנים - אנשיו הם אלה שישלטו על כלל החקירות. אנחנו שומעים את מציע החוק ברדיו, והוא טוען בפה מלא שקציני אגף החקירות שחוקרים את ראש הממשלה פועלים ממניעים פוליטיים". לדבריו, "עכשיו אפשר לעשות חשבון פשוט ולהבין מה עומד מאחורי החוק".

גורם אחר במשטרה הוסיף כי "במשטרה אין שחיתות סביב התקציב, הכול נעשה במקצועיות. מה שרוצים כעת זה שפוליטיקאים ועסקנים יקבעו איזה תקציב יועבר לאיזו יחידה, איזו חקירה תקבל תיעדוף - ואיזו לא".