מפלגת העבודה: הקרב על המפסידים לקראת הסיבוב השני

החל המרוץ של עמיר פרץ ואבי גבאי לקבלת תמיכה מהמועמדים שיצאו מהתמונה ■ הדד-ליין: הסיבוב השני, ב-10 ביולי

עמיר פרץ ואבי גבאי / צילומים: איל יצהר
עמיר פרץ ואבי גבאי / צילומים: איל יצהר

יום אחרי ההעפלה הדרמטית והמפתיעה שלו לסיבוב השני בפריימריז של מפלגת העבודה, אבי גבאי ינסה להשלים בחמישה ימים נוספים את ההשתלטות המהירה ביותר בתולדות המפלגה. רק לפני חצי שנה חתם על טופס התפקדות אחרי שהיה ממייסדי "כולנו" של משה כחלון, וכעת הוא עומד ראש בראש מול עמיר פרץ - זקן חברי הכנסת עם היסטוריה של מעל 30 שנה במפלגה.

גבאי לא ישן הרבה בלילה האחרון, אבל את הבוקר הוא התחיל מוקדם. אחת התחנות הראשונות הייתה ביתו של יו"ר המפלגה המודח, יצחק (בוז'י) הרצוג, בניסיון להשיג תמיכה פומבית ממי שעדיין מהווה משקל בקרב אלפי מתפקדים.

גבאי, כמו פרץ, מנסה לגייס גם את תמיכתם של שניים מהמועמדים הבולטים שהפסידו אמש: אראל מרגלית ועומר בר-לב. על פי הערכות, רוב המתפקדים שמזוהים עם השניים האחרונים יצביעו בסיבוב השני עבור גבאי, בעיקר בשל המוטיבציה להביא לשינוי משמעותי במפלגה ולהציב אלטרנטיבה של ממש לממשלת הליכוד. אם כך יתרחשו הדברים, הרי שלגבאי מובטח הניצחון בסיבוב השני, לפחות אם אותם מתפקדים יפגינו שיעור הצבעה גבוה.

לפחות לפי שעה, איש מהמועמדים שהפסידו אתמול לא הודיע רשמית על בחירתו. בינתיים הם נהנים מהחיזורים, אולי גם מההבטחות.

פרץ, שהוביל על פי הסקרים הפנימיים של המועמדים לאורך כל המרוץ, זכה היום לתמיכתו של אחד מבכירי מפלגת העבודה לשעבר, משה שחל, שכיהן כשר המשטרה בממשלת רבין השנייה; ולתמיכתה של יו"ר סיעת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי. על ההתגייסות של מיכאלי אמר היום פרץ במסיבת עיתונאים שכינס: "אני נרגש לקבל את תמיכתה של ידידתי ושותפתי לדרך ח"כ מיכאלי, מנהיגה פורצת דרך ומובילה בנושא מאבק הנשים לשוויון מלא, מאבק שבעיניי הוא מהחשובים ביותר". לדברי פרץ, יחד עם מיכאלי שקולה מהדהד גם בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, "אנו מייחלים לניצחון ביום שני אשר יסמן את תחילת סופה של ממשלת הימין וחזרת מפלגת העבודה לשלטון".

גבאי הסתפק היום (ד') בין דילוגיו בשטח בפוסט שהעלה לפייסבוק, שם כתב: "התוצאות אתמול אומרות באופן חד וברור: מפלגת העבודה בוחרת שינוי, והשינוי כבר החל... עם הרוח וההצלחה הזאת הוכחנו אתמול שגם מפלגת העבודה פתוחה לקבל אנשים חדשים, ציבורים חדשים, ושיח מכבד, חיובי, שמדבר על תקווה, יוזמה ועיצוב המציאות של חיינו".