גולדמן זאקס: בעלי המניות במיילן מודאגים מהממשל התאגידי

"שיעור בעלי המניות שמתנגדים למינויי הדירקטורים ולתגמולים הוא נדיר ויקשה על מיילן להתעלם מכך"

רוברט קורי / צילום: תמר מצפי
רוברט קורי / צילום: תמר מצפי

לפני כשבועיים הצביעו בעלי המניות בחברת התרופות מיילן נגד מדיניות התגמול הנדיבה לבכירי החברה, וחלק נכבד מבעלי המניות (אם כי לא רובם) הצביעו גם נגד המשך כהונת הדירקטורים הנוכחיים. אמנם להצבעה על מדיניות התגמול אין השפעה, משום שהיא אינה מחייבת את החברה, אך בבנק ההשקעות גולדמן זאקס מעריכים שיש בתוצאות ההצבעה סיכון עתידי עבור מיילן.

בסקירה שפרסם הבנק שלשום (ב'), כתבה האנליסטית ג'יימי רובין, כי התוצאות המלאות מצביעות על רמת הדאגות של בעלי המניות בכל הנוגע לממשל התאגידי במיילן. "ההצבעה אינה מחייבת שינוי, אך שיעור בעלי המניות שמתנגדים למינויי הדירקטורים ולתגמולים הוא נדיר, ויקשה יותר ויותר בעתיד על מיילן להתעלם מכך", כתבה רובין.

כ-25% מכלל ההצבעות באסיפה היו נגד מינוים מחדש של המנכ"לית הת'ר ברש והנשיא רג'יב מאליק לדירקטוריון החברה, וההתנגדות למינויו מחדש של היו"ר רוברט קורי הגיעה ל-30%. בהצבעה על התגמולים לבכירים, קרוב ל-76% התנגדו. זאת, על רקע המלצות של כל חברות הייעוץ למוסדיים להתנגד בסעיף זה, ולאחר שעלות שכרו של היו"ר קורי הגיעה ב-2016 ל-164 מיליון דולר.

בגולדמן זאקס כותבים, כי התמיכה בממשל התאגידי של מיילן ירדה בחדות לעומת השנה שעברה, ובממוצע התמיכה במינוי הדירקטורים שהוצעו ירדה מ-90% ב-2016 ל-66% השנה. "בעוד שבעלי המניות במיילן לא הציעו עד כה לשנות את הרוב המיוחס הנדרש בהצבעה (להדחת דירקטורים מכהנים, ש'ח'ו), אנחנו מאמינים שישנו סיכון של הצעה כזאת באסיפה הבאה, אלא אם ההנהלה תגיב תגובה מהותית שתענה על חששות המשקיעים", כתבה רובין.

לדבריה, בבדיקה שערכו בגולדמן עלה שבממוצע בקרב החברות בוול סטריט, דירקטורים שההנהלה מציעה לבחור בהם זוכים לשיעורי תמיכה של 90%; ונדיר שחברה לא מצליחה לזכות בתמיכה למדיניות התגמול שלה - רק 2%-3% מהחברות משיגות תמיכה שנמוכה מ-50% (לעומת כ-16% במיילן).

ההמלצה למניה - עדיין "קנייה"

מהי ההשפעה הצפויה על המניה? גולדמן זאקס ממשיך להיות חיובי על מיילן, עם המלצת "קנייה" במחיר יעד של 50 דולר, שגבוה בכ-29% ממחיר המניה. "אנחנו ממשיכים לחשוב שמניית מיילן מוערכת בחסר משמעותי לאור הביצועים החזקים שלה, הגיוון הגלובלי וצבר המוצרים הגנריים שממתינים לאישור שיווק (ANDA)", כתבה רובין.

"יחד עם זאת, אנחנו חושבים שההנהלה תצטרך להתייחס לסוגיות הממשל התאגידי, לפני שהמכפילים שבהם נסחרת המניה יוכלו להתרחב".

מיילן נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסת ת"א בשווי שוק של 20.8 מיליארד דולר, לאחר עלייה מתונה של 1.7% במניה מתחילת 2017.