מור בית השקעות ינפיק בבורסה לפי שווי של כ-250 מיליון שקל

הערכות: במור מבקשים לגייס כ-60 מיליון ש' ■ בכוונת מור לחלק לאחר ההנפקה דיבידנד של כ-14 מיליון ש', בהמשך לדיבידנדים של 40 מיליון ש' שחולקו בשנים האחרונות

יוסי לוי (מימין) ובנו אלי / צילומים: שלומי יוסף ואלון רון
יוסי לוי (מימין) ובנו אלי / צילומים: שלומי יוסף ואלון רון

11 שנים לאחר שהוקם, נמצא בית ההשקעות הצומח מור בדרך לתרגם את הצלחתו בשוק קרנות הנאמנות והגידול בהיקף הנכסים המנוהלים על ידו להנפקה בבורסה בתל-אביב. היום (ה') פורסמה טיוטת תשקיף ראשונה, כאשר על פי הערכות בשוק, מתכוון בית ההשקעות לגייס כ-60 מיליון שקל בהנפקה עד רבע ממניותיו לפי שווי של כ-250 מיליון שקל לפני הכסף.

את ההנפקה מובילים פועלים אי.בי.אי ולאומי פרטנרס. נזכיר כי במהלך 2014 נערך מור בית השקעות לגיוס הון בבורסה בתל-אביב, לפי שווי של 100 מיליון שקל "בלבד" (אז הייתה פעילותו של בית ההשקעות קטנה משמעותית), אך בסופו של דבר, ההנפקה לא יצאה לפועל.

מטיוטת התשקיף שפרסם היום בית ההשקעות, עולה כי להערכת בעליו, הוא צפוי לסכם את 2017 עם רווח נקי של 30-35 מיליון שקל על הכנסות של 140-150 מיליון שקל, ובכוונתו לחלק לבעלים במהלך 2017, ולאחר ההנפקה לציבור, דיבידנד בהיקף של כ-13.9 מיליון שקל - סכום השווה ליתרת הרווחים הראויים לחלוקה נכון לסוף 2016.

עוד עולה מטיוטת התשקיף כי בית ההשקעות צפוי לרשום ברבעון השני השנה הכנסות של 36-37 מיליון שקל, הגבוהות בכ-90% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד - מה שיתורגם לרווח נקי של 8-8.5 מיליון שקל, המהווה שיעור רווח נקי גבוה של 22%-24% מההכנסות. לאור זאת, במחצית הראשונה של 2017 צפוי בית ההשקעות להציג רווח של 5.1-5.6 מיליון שקל, על הכנסות של כ-68 מיליון שקל (לאחר שאת הרבעון הראשון סיים בהפסד).

ההכנסות צמחו מרבעון לרבעון

בכל שנת 2016 הציג בית ההשקעות הכנסות של כ-83.5 מיליון שקל, שהניבו רווח נקי של כ-14.1 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח נקי של כ-5.6 מיליון שקל ב-2015, וביחס לרווח נקי של כ-10.9 מיליון שקל ב-2014. הודות לגאות בעסקי קרנות הנאמנות של בית ההשקעות, ההכנסות שלו צומחות עתה מרבעון לרבעון. ואולם, מדובר בתחום הפכפך מאוד, ותקופה קשה בתשואות עלולה להביא, כפי שקורה רבות בשוק זה, לזרימה הפוכה ומהירה של כספים מנוהלים החוצה - מה שעלול להביא לירידה ניכרת בהכנסות וברווחי בית ההשקעות.

בבית ההשקעות מועסקים כיום 50 עובדים, ו-29% ממניותיו מוחזקות בידי משפחת לוי - האב יוסי לוי (מייסד ומנכ"ל בית ההשקעות) והבן אלי לוי (שמנהל את מור קרנות נאמנות, והוא גם מנהל ההשקעות הראשי בבית ההשקעות); 55% מהמניות מוחזקות בידי משפחת היהלומנים מאירוב; והשאר, 16%, מוחזקות בידי בעלי מניות פרטיים.

נזכיר כי דרור קראוס, שהיה אחד מבעלי השליטה בחברה וממייסדיה, מכר את מניותיו בה (30%) בפברואר 2017 בתמורה לכ-33.8 מיליון שקל, ששיקפו אז שווי חברה של כ-113 מיליון שקל, ולפיכך, קראוס אינו עוד בעל מניות בחברה (עסקה זו סוכמה עוד במהלך 2016, כשהיקף הנכסים שנוהל אז בבית ההשקעות היה נמוך בהרבה).

נכסים בשווי 17.4 מיליארד שקל

עוד עולה מטיוטת התשקיף כי המנכ"ל, יוסי לוי, זכאי לשכר של 60 אלף שקל בחודש, ובנו אלי לשכר חודשי של 50 אלף שקל. ממלא מקום היו"ר, מאיר גרידיש, זכאי לשכר של 35 אלף שקל בחודש.

ב-2015 וב-2016 קיבלו יוסי ואלי לוי שכר בעלות שנתית של כ-2 מיליון שקל כל אחד כשברבעון הראשון של 2017 הם קיבלו שכר בעלות של כ-3.3 מיליון שקל ו-4.4 מיליון שקל, בהתאמה, הודות לתשלום מבוסס מניות לו זכו.

מדובר בבית השקעות צעיר, שאינו נמנה עם בתי ההשקעות הגדולים בישראל, הגם שמדובר בגוף צומח, הודות לתשואות טובות שמביאות אותו להובלה במערכי הייעוץ בבנקים. מור הוא אחד מבתי ההשקעות הקטנים-בינוניים המצטיינים בשוק בשנים האחרונות. נכון לאמצע מאי ניהל בית ההשקעות נכסים בהיקף כולל של כ-17.4 מיליארד שקל. זאת, הודות לצמיחה אורגנית מרשימה ועקבית, שהפכה אותו לשחקן השביעי בגודלו בשוק קרנות הנאמנות בישראל, עם נתח של כ-6.9% משוק זה, שאליו הוא נכנס לפני שנים מעטות יחסית.

בשנים 2015-2017 חילקה החברה הבת המרכזית, מור קרנות נאמנות, דיבידנדים בהיקף של כ-25 מיליון שקל, ומור בית השקעות עצמו חילק לבעליו באותה תקופה דיבידנדים בהיקף כולל של כמעט 40 מיליון שקל. מדיניות חלוקת הדיבידנד של החברה המנפיקה היא לחלק לפחות 80% מרווחיה השוטפים הראויים לחלוקה של החברה, החל מרווחיה בגין 2016.

עיקר הנכסים שמנהל בית ההשקעות הם בתחום קרנות הנאמנות - כ-87% מסך הנכסים שתחת הניהול של מור, כשהיקף התיקים המנוהלים בבית ההשקעות עומד על כ-2.2 מיליארד שקל (כ-12.6% מפעילות בית ההשקעות), כ-1.6 מיליארד שקל מתוכם הם כספים של 1,276 לקוחות פרטיים.

אגב, בשיא, ב-2015, נוהלו בבית ההשקעות תיקים בהיקף של יותר מ-2.3 מיליארד שקל. כמו כן, מור בית השקעות מנהל קרן גידור, שהיקף נכסיה עמד באמצע מאי על כ-56.3 מיליון שקל - סכום המהווה כ-0.3% מסך הנכסים שמנהל בית ההשקעות.

לא נקבע ייעוד ספציפי לתמורה

החברה אינה פועלת בתחומי הגמל וההשתלמות, אבל היא בוחנת כניסה לתחומים אלה. כך, בתשקיף מפורט כי "לא נקבע ייעוד ספציפי לתמורת ההנפקה. תמורת ההנפקה מיועדת לפעילות השוטפת של החברה, ובכלל זה, לפיתוח פעילותה העסקית של החברה והגדלת נתחי השוק של החברות הבנות בתחומים שבהם הן פועלות: ניהול תיקים, ניהול קרנות נאמנות וניהול קרנות גידור, לרבות אפשרות להרחבת פעילות הקבוצה לתחום החיסכון לטווח ארוך (ניהול קופות גמל או קרנות השתלמות), ולתחום האשראי החוץ-בנקאי, בין אם באמצעות רכישת פעילות קיימת ובין אם באמצעות הקמת פעילות חדשה".

בעלי מניות
 בעלי מניות