תנובה תמכור ותפיץ את מוצרי חברת המיצים הטבעיים פריניב

בפריניב מצפים לגידול של 20% במכירות ■ עבור תנובה מדובר בכניסה לתחום חדש שהיא לא הייתה פעילה בו עד היום

אחרי גל העזיבות, תנובה מרחיבה את הפעילות: קבוצת תנובה חתמה על הסכם מכירה והפצה עם חברת המיצים הטבעיים פריניב. ההסכם ייכנס לתוקף בתחילת אוגוסט הקרוב.

עבור תנובה מדובר בכניסה לתחום חדש שהיא לא הייתה פעילה בו עד היום. פעילות המכירה של פריניב תתבצע באמצעות מערך המכירות הקמעונאי של תנובה, ואילו פעילות ההפצה תתבצע באמצעות מערך ההפצה המצונן של תנובה שהוא הגדול בישראל.

"אנחנו מצפים לגידול של 20% במכירות", אמר ל"גלובס" אפי דיין, סמנכ"ל השיווק של פריניב. בחברה מצפים בזכות המהלך להגדיל את נתח השוק ל-30% ברשתות השיווק, ושבאמצעות הפלטפורמה הזו יוכלו להגיע לנתח דומה במכולות ובמינימרקטים.

ההסכם עם פריניב, שב-3 השנים האחרונות הופצה על-ידי חברת זוגלובק, נועד להגדיל את המכירות של תנובה, שכן שהרחבת הפעילות תתבצע על בסיס מערכה ההפצה שקיימים בחברה כבר היום. עבור מכירות והפצה של מוצרים מצוננים מקובל לשלם כ-15%-20% מהמחזור, כלומר תנובה עשויה להכניס מהמהלך בסביבות 5 מיליון שקל בשנה.

כחלק מהרחבת הפעילות, תנובה החלה בימים אלה לשווק לראשונה פירות טרופיים קפואים תחת המותג סנפרוסט. לדברי ניצן גולדברג, סמנכ"ל המכירות של תנובה, "קטגוריית המיצים הטבעיים מעניינת אותנו, כיוון שהיא מתאימה מאוד למגמת הבריאות, הטריות והקרבה בין החקלאות וחומרי הגלם למדף".

חברת פריניב הוקמה בשנת 1994 על-ידי משפחת יניב. לחברה יש מפעל בעמק יזרעאל המגלגל עשרות מיליוני שקלים בשנה, והיא מעסיקה 50 עובדים.

חברת פריניב היא השחקנית השלישית בגודלה בקטגוריית המשקאות אחרי שטראוס ופריגת של קוקה-קולה ישראל, והיא מחזיקה בנתח שוק של 14%, ומחזור המכירות השנתי שלה מוערך בכ-30 מיליון שקל בשנה.

את שנת 2016 חתמה פריניב עם גידול של 10% במכירות. עיקר המכירות של החברה הן בישראל, אך היא מייצאת את מוצריה גם למדינות בסקנדינביה, רוסיה, צרפת וארצות-הברית. בחודש מאי האחרון עלתה החברה עם מיתוג מחדש, שהושקעו בו 1.5 מיליון שקל.

לפי נתוני סטורנקסט, שוק המיצים הטבעיים נאמד ב-157 מיליון שקל על רכישת מיצים טבעיים, גידול של 5.7% לעומת שנה קודם לכן, זאת בנוסף לשוק המוסדי המוערך ב-100 מיליון שקל נוספים בשנה.

עידו יניב, מנכ"ל ובעלי חברת פריניב, אומר כי "אנחנו מצפים שנתח השוק הארצי שלנו יעלה, כי היום אנחנו לא נמצאים בכ-25% מנקודות המכירה. קטגוריית המיצים הטבעיים נמצאת בצמיחה של 3%-5% כל שנה. אנחנו עוד רחוקים מהצריכה לנפש של מיצים כמו בארה"ב או באירופה. המודעות לנושא הבריאות הולכת וגדלה, בייחוד בנושא המיצים הטבעיים. אנחנו רואים זאת בהתחזקות המיצים הטבעיים על חשבון המשקאות הקלים".