נעילה מעורבת בוול סטריט; מניית סנאפ נחתכה ב-9%

עונת הדוחות בפתח: בסוף השבוע יפורסמו דוחות המערכת הבנקאית ■ מחר יפורסם ספר הבז' האמריקאי ■ מיקרוסופט תפסיק את התמיכה במערכת ההפעלה "ווינדוס-פון" 8.1

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה מעורבת. באירופה ננעל המסחר במגמה שלילית ובאסיה נרשמו עליות שערים.

 

השבוע נפתחה עונת הדוחות והענקית שפרסמה היום את התוצאות הכספיות שלה היא פפסיקו  שהכתה את התחזיות המוקדמות. במקביל העלתה החברה את תחזיות הרווח שלה לשנה כולה מ-5.09 דולר למניה ל-5.13 דולר למניה.

מחר יתפרסם ספר הבז', הספר שסוקר את ביצועי הכלכלה האמריקאית. במקביל תישא דברים יו"ר הפדרל ריזרב ג'נט ילן. יש לציין כי על סדר יומה של ועידת השוק הפתוח (FOMC) נמצאים שני דברים: נושא הריבית שנמצאת בתוואי עולה וחשוב יותר נושא צמצום המאזן של הפד, מאזן שעומד על 4.5 טריליון דולר.

סנאפ , החברה האם של סנאפצ'ט המשיכה לרכז עניין לאחר שאתמול ירדה המניה מתחת ל-17 דולר, מחיר ההנפקה שלה. סנאפצ'ט לא מצליחה להציג מתווה עסקי בר קיימא ולהוציא באז שהיה סביב החברה מאז הונפקה, נראה כי היא לא מצליחה להציג בשורה משמעותית בתחום הסלולר.

מיקרוסופט הודיעה היום כי תפסיק את התמיכה במערכת ההפעלה "ווינדוס-פון" 8.1, שהושקה לפני כ-3 שנים ומותקנת במספר מיליוני מכשירים סלולריים ברחבי העולם. בעוד שנתח השוק המשותף של מערכות ההפעלה iOS ו-Android מגיע לכ-99.6%, נראה שמיקרוסופט מרימה דגל לבן בתחום זה.

מניות הפיננסים מרכזות עניין בתקופה האחרונה וזאת מאחר ותוואי ריביות עולה טוב למאזנים שלהם אבל מעבר לכך, הכלכלה האמריקאית ממשיכה להראות ביצועים טובים יחסית נתון שטוב לליבת העסקים של המערכת הבנקאית. שווקים פיננסים עולים, ביצועים מקרו כלכליים טובים ותוואי ריביות עולה עושים טוב לבנקים וזאת למרות שיש אנליסטים שמנסים לצנן את האווירה סביב המערכת. מניות מרכזיות בענף: סיטיגרופ , ג'י.פי מורגן צ'ייס  ובנק אוף אמריקה .

הנפט  נסחר על רקע הורדת מחירי יעד מצד שורת בנקים. באופן עקרוני סובל הנפט ממצב של עודפי היצע שלוחצים את המחיר מטה. יש לציין שבשבוע שעבר ירדו מלאי הנפט הגולמי בשיעור חד מהצפוי, נתון שלא עשה טוב למחירים.