לאומי שוקי הון: האג"ח הממשלתי בישראל מאוד אטרקטיבי

לאומי שוקי הון בסקירה שבועית: מדד המחירים לצרכן האחרון מרחיק מאוד העלאות ריבית על ידי בנק ישראל, כנראה לסוף שנת 2018 לכל המוקדם, ובהסתברות גבוהה גם לתוך שנת 2019

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

דודי רזניק, מנהל מחקר מאקרו בלאומי שוקי הון מגיב היום (א'), במסגרת הסקירה השבועית, למדד המחירים לצרכן שפורסם שלשום. בלאומי שוקי הון מציינים כי המדד הפתיע בירידה חדה של 0.7%, כאשר האינפלציה בישראל חזרה לטריטוריה השלילית והיא עשויה להישאר שם עד סוף השנה, כך שיש סיכוי כי גם השנה האינפלציה בישראל תהיה שלילית זו השנה הרביעית ברציפות.

עוד מעריכים הכלכלנים כי המדד האחרון מרחיק מאוד העלאות ריבית על ידי בנק ישראל, כנראה לסוף שנת 2018 לכל המוקדם, ובהסתברות גבוהה גם לתוך שנת 2019. 

בנוסף, מעריכים בלאומי שוקי הון כי בנק ישראל מתנה התחלה של נורמליזציה מוניטארית בישראל בהתבססות המחירים בתוך יעד האינפלציה, לעת עתה, ללא קשר לפעולות שינקטו בנקים מרכזיים אחרים בעולם.

"שוק האג"ח הממשלתי בישראל מאוד אטרקטיבי (למעט האיגרות צמודות המדד) ומומלצת הארכת מח"מ ההחזקות. בנוסף, בשוק הקונצרני נראה כי מתחילה מגמה של העדפת איגרות חוב בדירוגים גבוהים, זאת בניגוד למגמה מתחילת השנה", נכתב בסקירה.

הכלכלנים מסבירים עוד כי משקיעים זרים הפחיתו מתחילת השנה את ההשקעות הריאליות בישראל והגדילו את ההשקעות הפיננסיות באג"ח ממשלתי, מק"מ ומניות בבורסה. "חשוב לזכור שההשקעות הריאליות מאופיינות במיעוט עסקאות, אך בסכומים גדולים, כך שנתון זה עוד עשוי לעלות עד לסוף השנה, כמו בהשפעה של סיום עסקת מובילאיי. ההשקעות פיננסיות של ישראליים בחו"ל עלו חזרה לרמות הממוצעות של השנים 2013-2015", נכתב.