סומוטו רוכשת חברה בתחום המסחר המקוון ב-12 מיליון דולר

מצטרפת לרכישת חברת פרסום באינטרנט ביוני ■ המנכ"ל גירון: "הרכישה תוביל לגיוון מקורות ההכנסה של סומוטו ותתרום מיידית לצמיחה ברווחים"

חברת האינטרנט סומוטו , הפועלת בתחום השיווק באינטרנט, פרסום בווידיאו ובמובייל ושירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות, מבצעת רכישה נוספת המכניסה אותה לתחום פעילות חדש. לאחר שבתחילת יוני הודיעה סומוטו על רכישת חברה מצפון אמריקה הפועלת בתחום הפרסום באינטרנט בסכום של עד 14.5 מיליון דולר, דיווחה החברה הבוקר על חתימת מזכר הבנות בלתי מחייב לרכישת מלוא הבעלות בחברה הפועלת בתחום המסחר באינטרנט (e-Commerce) בסכום של עד 12 מיליון דולר. השלמת העסקה כפופה בין השאר לבדיקת נאותות שתבצע סומוטו.

על פי מזכר ההבנות, במועד השלמת הרכישה תשלם סומוטו עד 1.5 מיליון דולר, כשעד מיליון דולר ישולמו במזומן והיתרה (עד ל-500 אלף דולר) במניות סומוטו. בנוסף, תעמיד סומוטו במועד ההשלמה מסגרת מימון לחברה הנרכשת בסכום של 1.5 מיליון דולר, בתנאים שיסוכמו במסגרת ההסכם המחייב.

סך תמורת הרכישה יגיע כאמור עד ל-12 מיליון דולר, כאשר יתרת התשלומים מעבר לתשלום הראשון במועד השלמת העסקה תשולם במועדים נוספיםבהתאם לתנאים מבוססי ביצועים ועמידה ביעדים המבוססים על תוצאות רווח נקי מינימלי של החברה הנרכשת בתקופה מוגדרת. בשנת 2017 צפויה החברה הנרכשת להציג הכנסות של 7.7 מיליון דולר, רווח גולמי של 1.7 מיליון דולר ורווח תפעולי תזרימי (EBITDA) של כמיליון דולר.

קפיצה של מעל 80% בהכנסות

בסומוטו מציינים כי הרכישה, אם תתבצע, מהווה יישום של האסטרטגיה להרחבת פעילות החברה וגיוון התחומים העסקיים בהם היא פועלת. החברה הנרכשת החלה לפעול בשנת 2015 בתחום המסחר באינטרנט, לאחר שפיתחה טכנולוגיה המבוססת על מסחר אלגוריתמי המאפשר, להערכת הנהלתה, להגדיל משמעותית את כמות המוצרים ואת נפחי המסחר תוך שמירה על שיעורי רווחיותה הגולמית הקיימת. החברה פועלת בעולם למכירת מספר רב של מוצרים על גבי פלטפורמות המסחר של אמזון.

המשקיעים לא התלהבו מהודעת החברה ומניית סומוטו נסחרה היום במגמת ירידה. עם זאת בשנה האחרונה עלתה המניה ביותר מ-50%, והחברה, בניהולו של בן גירון, נסחרת בשווי של 233 מיליון שקל. גירון ציין כי "אנו ממשיכים ביישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה של סומוטו, גם באמצעות מיזוגים ורכישות של חברות רווחיות וצומחות, שפיתחו יתרון טכנולוגי בשוק בו הן פועלות. רכישתה של חברה רווחית בתחום המסחר באינטרנט, שהיא בעלת נוכחות בפלטפורמה מובילה בתחום זה, מציינת את כניסתנו לשוק שאנו מזהים כמנוע צמיחה שלישי עבורנו, ואנו צופים כי תוביל לגיוון מקורות ההכנסה של סומוטו ותתרום מיידית לצמיחה ברווחים".

בשבוע שעבר פרסמה סומוטו תוצאות מקדמיות לרבעון השני של 2017, שההכנסות בו הסתכמו ב-20-21 מיליון דולר, נתון המשקף קפיצה של יותר מ-80% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד, ועלייה של 40% ביחס להכנסות הרבעון הראשון השנה.

עוד דיווחה סומוטו כי הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) צפוי להסתכם ב-4.3-4.7 מיליון דולר, עלייה של 40%-45% לעומת הרבעון הקודם ובדומה לרבעון המקביל אשתקד. יתרת המזומנים בקופתה בסוף הרבעון עמדה על כ-11.5 מיליון דולר.