בעקבות החקירה בבזק: אקסלנס מוריד את מחיר היעד לחברה

שבוע לאחר שטען בית ההשקעות המשקיעים הזרים רואים בחקירה נגד בזק גורם בעייתי מוריד אקסלנס את מחיר היעד לבזק ■ "ביטול ההפרדה המבנית יאושר בסופו של דבר"

שאול אלוביץ / צילום: איל יצהר
שאול אלוביץ / צילום: איל יצהר

בית ההשקעות אקסלנס מוריד היום את מחיר היעד למניית בזק וזאת לאור ההתפתחויות בחקירה של בעל השליטה בחברה ובכיריה. בבית ההשקעות טוענים כי נושא ההפרדה המבנית בחברה יצא לפועל בסופו של דבר אך לעת הזו מדובר בדחייה שמחייב הורדת מחיר היעד. מחיר היעד החדש בו נוקב בית ההשקעות עומד על 6 שקלים לעומת מחיר היעד הקודם שנקבע על 6.8 שקל למניה. בזק נסחרת היום במחיר של 5.55 שקל למניה.

יש לציין כי בשבוע שעבר פרסם בית ההשקעות סקירה בה טען כי עסקי הליבה של בזק נמצאים במצב מאתגר והמשקיעים הזרים רואים בחומרה את החקירה נגד מנהלי החברה ובעל השליטה בה.

"החקירה: אנשי מפתח במעצר בית. לפי כלי התקשורת, שורה של אנשי מפתח נשלחו למעצר בית כולל מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, בעל השליטה בבזק ויו"ר פעיל, שאול אלוביץ, מנכ"לית בזק קווי, סטלה הנדלר, ועוד. ללא קשר עם תוצאות החקירה והשפעתה על בעלי מניות המיעוט, המצב הנוכחי רחוק מאידאלי עבור הנהלת החברה ויכולתה לנווט את החברה בתקופה מאתגרת במיוחד. כמו כן, הסתעפות החקירה דוחקת הצידה את ביטול ההפרדה המבנית מסדר היום ופוגעת בפרופיל המניה, להערכתנו". כותב האנליסט רוני בירון.

בירון מציין כי הנחת הבסיס בשוק הייתה כי היתרונות שיש לחברה בביטול ההפרדה המבנית שיפצו על אובדן ההכנסות במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי. "במבחן התוצאה בנתיים, בזק נמצאת בצד המפסיד של המשוואה. אנו עדיין מעריכים כי ביטול ההפרדה המבנית יאושר בסופו של דבר אבל האירועים האחרונים מגדילים את אי הודאות ומותירים את בזק פגיעה לתחרות גוברת בתחום הקווי".

בירון שומר על קו עקבי לאחר שכתב בשבוע שעבר כי "אנשים מתמקדים יותר בחקירה, אבל לא שמים לב לאתגר המשמעותי שבפני החברה, וזה תהליכי שינוי בעולם הקווי, בין אם זה כניסה של פלטפורמות טלוויזיה חדשות ובין אם זה פריסה של תשתית קווית על ידי פרטנר וסלקום, שמייצרת תחרות הרבה יותר אפקטיבית".