טאואר שוברת שיאים: מתקרבת לשווי שוק של 10 מיליארד שקל

המשקיעים מצפים להמשך השיפור בתוצאות: המניה טיפסה בשבוע האחרון ביותר מ-10% והשלימה זינוק של 100% בשנה האחרונה ■ מהן התחזיות לעתיד?

ראסל אלוואנגר / צילום: איל יצהר
ראסל אלוואנגר / צילום: איל יצהר

מניית טאואר , אחת ה"כוכבות" של הבורסה בתל אביב בשנים האחרונות, טיפסה בשבוע האחרון ביותר מ-10%, והשלימה התקדמות שנתית של קרוב ל-100% לרמת שיא של כעשור. העלייה האחרונה הביאה את שווי השוק של החברה ממגדל העמק לכ-9.5 מיליארד שקל (2.6 מיליארד דולר).

טאואר, המתמחה בייצור שבבים אנלוגיים, צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון השני של 2017 בעוד כשבועיים, ב-3 באוגוסט. ברבעון הראשון השנה רשמה החברה, בניהולו של ראסל אלוונגר, הכנסות של 330 מיליון דולר, נתון ששיקף צמיחה של 18.7% ביחס לרבעון המקביל ב-2016.

הרווח הנקי הרבעוני עמד על 45.5 מיליון דולר, ובנטרול סעיפים חד-פעמיים עמד הרווח המתואם על 50 מיליון דולר, עלייה של כמעט 60% לעומת הרבעון המקביל. נוסף על כך, ייצרה טאואר ברבעון הראשון של 2017 תזרים מזומנים חיובי של 82 מיליון דולר מפעילותה השוטפת, ואף הציגה תזרים מזומנים חופשי של 42 מיליון דולר, לאחר נטרול השקעותיה בציוד ובנכסים. ברבעונים האחרונים הציגה טאואר תוצאות שהיו מעל התחזית המוקדמת של ההנהלה וגם של האנליסטים, וייתכן שהמשקיעים "מריחים" הפתעה חיובית גם הפעם.

 

הנהלת החברה ציינה, עם פרסום דוחות הרבעון הראשון, כי ההכנסות ברבעון השני יעמדו סביב 345 מיליון דולר, צמיחה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והאנליסטים המסקרים את החברה צופים בממוצע רווח של כ-47 מיליון דולר (50 סנט למניה). בשנת 2017 כולה עומד צפי האנליסטים על הכנסות של כ-1.4 מיליארד דולר ורווח של 2.03 דולרים למניה.

לפני כחודש פרסמו כלכלני בית ההשקעות האמריקאי נידהם סקירה מעודכנת על טאואר, בעקבות מפגש של הנהלת החברה עם משקיעים ואנליסטים, והציבו מחיר יעד של 35 דולר למניה, גבוה בכ-30% ממחיר המניה הנוכחי בנאסד"ק. בנידהם מעריכים כי טאואר תציג ב-2018 הכנסות של כ-1.5 מיליארד דולר, ורווח של 2.2 דולרים למניה, כך שעל בסיס הרווח הצפוי לשנה הבאה נסחרת המניה כעת במכפיל 13.

בשנים האחרונות הצליחה טאואר, הפועלת בתחום המוליכים למחצה הנחשב למחזורי וקשה, להפתיע פעם אחר פעם את המשקיעים בארץ ובארה"ב עם תוצאות מרשימות. את שנת 2016 סגרה החברה עם צמיחה של 30% בשורה העליונה, ומכירותיה הסתכמו ב-1.25 מיליארד דולר. בשורה התחתונה דיווחה טאואר על רווח נקי שנתי של 204 מיליון דולר, לעומת הפסד בסך 30 מיליון דולר ב-2015.

עם פרסום התוצאות השנתיות לפני כחמישה חודשים אמר אלוונגר בריאיון ל"גלובס", כי "ההזדמנויות קיימות כל הזמן, וכעת יש לנו הרבה מזומן ויכולת לנצל הזדמנויות רבות ולהוציא לפועל רעיונות רבים, בניגוד לעבר, שהיינו ללא מזומן בכלל ומוגבלים מאוד בהתנהלות מול הבנקים. החברה נמצאת במצב טוב מאוד, יש הזדמנויות רבות לנצל, ואנחנו בוחנים אותן.

"עולם השבבים האנלוגיים ממשיך לצמוח בקצב מהיר. יש תעשיות שלמות, כמו עולם הרכב האוטונומי למשל, שתלויות בשבבים אנלוגיים. גם בעולם הדיגיטלי תמיד יהיה ביקוש רב לשבבים אנלוגיים, ואני לא רואה את זה מפסיק לצמוח או מצטמצם בשנים הקרובות. התעשיות שלהן החברה מוכרת צומחות בקצב מהיר, ונוצרים תחומי עניין חדשים כמעט ללא הפסקה, כך שאני מאוד אופטימי לגבי העתיד".

טאואר
 טאואר