ביקושים של רבע מיליארד שקל בהנפקת מור

הצלחה בהנפקת בית ההשקעות מור: ביקושי הענק הביאו את החברה לשווי של 240 מיליון שקל כ-20% מעל מחיר המינימום

יוסי לוי, מייסד ומנכ"ל מור בית השקעות / צילום: שלומי יוסף
יוסי לוי, מייסד ומנכ"ל מור בית השקעות / צילום: שלומי יוסף

הצלחה בהנפקה המסקרנת של מור בית השקעות. החברה השלימה בשעה האחרונה הנפקת מניות כשהמשקיעים המוסדיים הזרימו לא פחות מ-250 מיליון שקל. המחיר בסגירה יהיה ככל הנראה 5 שקלים למניה, גבוה בהרבה ממחיר המינימום שנקבע על 4.16 שקל. שווי החברה הנגזר מההנפקה עומד על 240 מיליון שקל בעוד ההערכות בתחילת התהליך היו כי שווי החברה במחירי המינימום יעמוד על כ-200 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע כי בין המשתתפים בהנפקה כמעט כל הגופים המוסדיים הגדולים שנחשבים ל"ידיים חזקות". את ההנפקה הובילו פועלים אי.בי.אי ולאומי חיתום, ברק קפיטל חיתום.

הנפקת מור בית השקעות עוררה עניין בשל מספר גורמים שפעלו בו זמנית: מדובר בבית השקעות פרטי שצומח בקצבים מרשימים, מה שהופך אותו להשקעה מעניינת. הדבר השני שעורר עניין הוא שוק הנפקות האקוויטי שמגמגם לאחרונה ודוגמה לגמגום ראינו בהנפקת תמר פטרוליום. נתון נוסף היה העבודה כי בית ההשקעות לא לקח חוב ולא העמיס על עצמו משקולות אלא הלך באופן ישיר להנפקת מניות פשוטה שניתן לתמחר אותה (ואת הסיכון הגלום בה) ובהתאם לקבל החלטה מושכלת אם להיכנס להנפקה אם לאו ונראה כי המשקיעים המוסדיים שמחפשים השקעות ברורות אהבו את מבנה ההנפקה והזרימו ביקושים לא מבוטלים אליה.

עורכי הדין עופר חנוך, יגאל בנימיני וספיר שלזינגר ממשרד גרוס (GKH) טיפלו בהנפקת של בית ההשקעות מור.