סקר TGI: "ישראל היום" עוקף את "ידיעות אחרונות" גם בסופ"ש

בבדיקה שנתית של הגזרה הכלכלית, "כלכליסט" שומר על יציבות, "גלובס" מתחזק, ו"דה מרקר" נחלש ■ ברדיו, ההובלה עוברת ל-103FM

לראשונה מאז הקמתו, החינמון "ישראל היוםמצליח לרשום ניצחון - דחוק, אמנם - על "ידיעות אחרונותגם בגזרת עיתוני סוף השבוע - כך עולה מסקר TGI.

אחרי שגם בחציון המקביל הפער בין שני העיתונים בסופי שבוע היה קטן מאוד, ובהמשך התרחב קצת, בחציון האחרון, ביון ינואר 2017 ליוני 2017, זוכים גיליונות סוף השבוע של "ישראל היום" לחשיפה של 34.6%, לעומת 34.1% בלבד לגיליונות סוף השבוע של "ידיעות אחרונות". במבט שנתי, יולי 2016 עד יוני 2017, "ידיעות" עדיין רושם יתרון קטנטן בסופי השבוע, עם 36.1% מול 35.9%.

בגזרת עיתוני אמצע השבוע, אין שינוי משמעותי בקרב בין שני העיתונים הגדולים: "ישראל היום" מוסיף להוביל, אך כמו "ידיעות אחרונות" גם הוא מאבד גובה לעומת החציון המקביל. כך, בחציון האחרון זוכה "ישראל היום" באמצע השבוע לחשיפה של 36.7%, לעומת 39.7% בחציון הקודם. "ידיעות אחרונות" יורד לחשיפה של 32.5% לעומת 34.9%.

כל שאר העיתונים היומיים הכלליים זוכים לחשיפה זעומה בהשוואה לעיתונים של שלדון אדלסון ונוני מוזס. "מעריב הבוקר", החינמון של אלי עזור שנקרא בעבר ישראל פוסט, מגיע בחציון ל-5.3% לעומת 7.2% בחציון המקביל. "מעריב השבוע", העיתון בתשלום של אותה קבוצה, עם 2.9% בלבד בחציון מול 3.9% אשתקד. גם "הארץ" מוסיף להציג נתונים נמוכים: 3.9% בלבד, נתון זהה לזה שהציג בחציון המקביל.

גם העיתונים הכלכליים מציגים ירידה ביחס לחציון המקביל. "כלכליסט" מוליך עם 10.2% - ירידה לעומת החציון המקביל אז הציג 11.3%. "דה מרקר" יורד ל-4.7% לעומת 5.4%. גלובס יורד מ-4.6% ל-4.3%. לעומת זאת, בהיבט השנתי (יולי 2016 עד יוני 2017) "גלובס" מתחזק מ-4.3% ל-5.1%; "כלכליסט" שומר על יציבות עם 10.5% לעומת 10.4%; ו"דה מרקר" נחלש מ-5.4% ל-4.9%.  

שיעורי החשיפה לעיתונים היומיים
 שיעורי החשיפה לעיתונים היומיים

FM103 ראשונה בתחנות האזוריות

בשדה הרדיו, גלגל"צ מוסיפה להוביל עם 33.6% אך רושמת ירידה די משמעותית לעומת החציון המקביל אז זכתה ל-37.6%. גם בהיבט שנתי נרשמת ירידה בנתוני התחנה. גל"צ מובילה בפער קטן על רשת ב' גם בחציון (22.7% מול 22.4%) וגם בנתון השנתי (22.6% מול 22.2%). עיקר הנתונים של רשת ב' מתייחסים כמובן לתקופה שבה פעלה תחת רשות השידור (עד ה-15 במאי), ולא תחת תאגיד השידור החדש.

בשדה הרדיו האזורי, רדיו FM103 רושם הישג כשהוא כובש את הפסגה עם 10.7% בחציון. התחנה האחות, FM99 (שתי התחנות בבעלות אלי עזור), במקום השני עם 9.6% - עלייה לעומת החציון המקביל, אך ירידה לעומת החציון הקודם אז הובילה התחנה את הסקטור האזורי. במקום השלישי רדיוס של דוד בן בסט עם 8%.

עוד תחנות אזוריות בולטות: הרדיו החרדי רדיו קול חי עם 5.2%, מול 4.4% למתחרים מקול ברמה. רדיו לב המדינה, גם הוא של דוד בן בסט עם 4.8%. אחריו רדיו דרום עם 4.3% (יחד עם 101.5 בניכוי חפיפה), רדיו חיפה עם 3.9% (יחד עם רדיו "חם אש" בניכוי חפיפה), ורדיו תל-אביב עם 3.7%. 

שיעורי החשיפה של תחנות הרדיו 2017
 שיעורי החשיפה של תחנות הרדיו 2017

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988