מי הגיע לאירוע "יזם השנה" של עמותת יוניסטרים?

יעל ורוני צארום, העומדים בראש עמותת יוניסטרים, ערכו אמש יחד עם מנכ"לית העמותה, בת שבע משה, את אירוע "יזם השנה 2017", בשיתוף פדרציית לוס אנגלס וארגון USAID

גיא פרג רוני צארום אירית איזקסון ובת שבע משה/ צילום: מורג ביטון ויעל צור
גיא פרג רוני צארום אירית איזקסון ובת שבע משה/ צילום: מורג ביטון ויעל צור

רוני צארום משקיע בתרבות

מי הגיעו לאירוע "יזם השנה" של עמותת יוניסטרים?

אל היכל התרבות בתל-אביב הגיעו אמש (ד') אורחיהם של יעל ורוני צארום, איש הנדל"ן, בעל השליטה באספן גרופ ובעלי קרן ההשקעות דסימה ונצ'רס. הזוג עומד גם בראש עמותת יוניסטרים, הפועלת להכשרת צעירים מהפריפריה לכניסה והשתלבות במגזר העסקי. אלה ערכו במקום יחד עם מנכ"לית העמותה, בת שבע משה, את אירוע "יזם השנה 2017", בשיתוף פדרציית לוס אנגלס וארגון USAID.

אנשי ונשות עסקים, דמויות מוכרות מתחומים שונים במשק, נפגשו, התמנגלו ושפטו בתערוכת סטארט-אפים, כאשר בפרס המיזם העסקי המצטיין זכו חניכי שנה ג' ממרכז נתניה שהגו כיסוי הגה בעל חיישנים המאתרים סימני עייפות אצל הנהג.

בקהל המפרגן נצפו בין היתר: גיא פרג, יו"ר אספן גרופ; אהרון אהרון, יו"ר הרשות לחדשנות; אירית איזיקסון, יו"רית הבנק הבינלאומי; גדי לסין, נשיא קבוצת שטראוס; עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל; פיונה דרמון, שותפה בקרן JVP; יוסי מטיאס, סגן נשיא גוגל ומנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; רותי שמחה, שותפה ומייסדת ויולה קרדיט; שולם לפידות, מנכ"ל אי.די.בי; עודד ערן, יו"ר בנק הפועלים שדווקא נצפה משוחח לא מעט עם איזיקסון; דריה פוקס, סגנית נשיא JP מורגן ישראל; ד"ר נורית הראל, יו"רית משותפת בתשלובת ד"ר פישר; יהודה נפתלי, יו"ר קבוצת ביג; אלי זוגלובק, יו"ר ומנכ"ל קבוצת זוגלובק; יעל וילה, סגנית נשיא בסיסקו העולמית, ורבים אחרים.

גיא פרג רוני צארום אירית איזקסון ובת שבע משה/ צילום: מורג ביטון ויעל צור
 גיא פרג רוני צארום אירית איזקסון ובת שבע משה/ צילום: מורג ביטון ויעל צור

איטונג: שם ששווה לישי דוידי 1.6 מיליון אירו

כבר לא בלוק חוסם. פשרה בסכסוך שהתגלע בין חברת איטונג מקבוצת אינרום תעשיות בנייה (שבשליטת קרן פימי של ישי דוידי), לבין חברת XELLA הגרמנית, בנוגע לשימוש בשם ובסימן המסחרי של הבלוק הלבן. סכסוך זה עלה מדרגה לפני כשנה וחצי, לאחר שהחברה הגרמנית הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה "בקשה למתן סעד זמני להפסקה מיידית של השימוש בסימני המסחר על-ידי איטונג", כשלאחריה הגישה איטונג בקשה לסילוק הבקשה והתביעה ולעיכוב ההליכים. השימוש בשם איטונג, כסמלם המסחרי של בלוקים בעלי כושר בידוד תרמי ואקוסטי גבוה, אותם מייצרת אינרום, קיים כבר מאז שנות ה-50 של המאה הקודמת. כאמור, XELLA פנתה לאינרום בבקשה לסיים את מערכת ההסכמים.

אולם היום (ה') הודיעה אינרום כי החברות הגיעו בסופו של דבר להסכמות, במסגרתן הוחלט כי "איטונג תוכל להמשיך לעשות שימוש בלעדי בסימני המסחר עד וכולל שנת 2025, זאת, עבור תשלום חד פעמי במזומן בסך כולל של 1.6 מיליון אירו". עוד נמסר, כי במסגרת זאת "איטונג תוותר על טענותיה לבעלות בסימני המסחר בישראל, שתהיה בידי XELLA בלבד, והצדדים ימחקו את כל התהליכים המשפטיים בהם נקטו". אינרום נסחרת בבורסה בשווי של כ-1.8 מיליארד שקל, אחרי קפיצה של קרוב ל-50% שרשמה מנייתה בשנה החולפת.

ישי דוידי / צילום: איל יצהר
 ישי דוידי / צילום: איל יצהר