נטייה לירידות בסיום המסחר בניו-יורק; צ'ק פוינט המשיכה לרדת

היום לא התפרסמו נתוני מאקרו ■ הנפט נסחר בירידה חדה - חוזה ברנט ירד ב-2.2% ל-48.2 דולר לחבית ■ מיקרוסופט רשמה ירידה לאחר הדוחות ■ עליות בטבע, פריגו ואופקו

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסות של ארה"ב (ו') ננעל במגמה מעורבת עם נטייה לירידות קלות במדדי המניות, לאחר סגירה מעורבת אתמול. היום לא התפרסמו נתוני מאקרו כך שהמסחר הושפע בעיקר מהדוחות והתחזיות של החברות המובילות. החוזים על הנפט רשמו ירידה של 2.2%.  

 

בורסות אירופה סגרו בירידות. הסיפור של היום באירופה הוא ההסכמה של קרן המטבע הבינלאומית להעמיד הלוואה נוספת של 1.8 מיליארד דולר ליוון. ההלוואה של קרן המטבע אינה עומדת בתנאי העמדה המסורתית של גרמניה אך בשל התערערות המצב הגיאו-פוליטי בעולם התגמשה גרמניה והסכימה על העמדת ההלוואה ללא קיצוצים נוספים בהוצאות של יוון - מהלך שנועד להרגיע מעט את היחסים הפנים אירופיים.

כלכלני בנק אגוד מתייחסים בסקירתם השבועית לשוק המניות ואומרים כי "בסיכום שבועי נרשמו עליות שערים במדדי המניות העיקרים בעולם (בהובלת הנאסד"ק שעלה ב-2%), למעט מדד הדאקס שירד בכ-1%. במגזר הסחורות מחירי הנפט והזהב עלו. העליות בשווקים נתמכו בדו"חות טובים שפורסמו השבוע בארה"ב ובעולם ובירידת התשואות הארוכות בארה"ב במקביל להתמתנות צפי השוק בכל הנוגע לקצב העלאות הריבית, וזאת לאחר שהנגידה ג'נט ילן העידה בשבוע שעבר בפני הקונגרס האמריקאי ורמזה על המשך העלאות הריבית אך בקצב מתון יותר".

באגוד מציינים כי "ילן אמרה כי הכלכלה האמריקאית בריאה מספיק עבור העלאת שיעורי הריבית וצמצום מאזן האג"ח של הפד, למרות שקצב האינפלציה הנמוך עלול להותיר את הבנק המרכזי עם מרחב תמרון מצומצם. למעשה, השוק הבין מעדותה של ילן כי לנתון האינפלציה יש משקל בהחלטה על עליית ריבית. ניתן לראות שלאחר שהאינפלציה בארה"ב החלה "להרים ראש" מאמצע שנת 2015, מגמה זו השתנתה מפברואר 2017 כשנכון ליוני קצב האינפלציה עומד על 1.6% בלבד, נמוך מיעד האינפלציה ל-2%. לפיכך, עקב החשיבות הרבה שמייחסת כעת יילן לנתון האינפלציה, כל היחלשות בנתוני האינפלציה בארה"ב עשויים לאותת לשוק על דחייה בקצב העלאות ריבית".

מניית מיקרוסופט  רשמה ירידה, לאחר שאתמול לאחר סיום המסחר דיווחה ענקית התוכנה  על רווח של 98 סנט למניה והכנסות של 24.7 מיליארד דולר ברבעון השני. בשוק ציפו לרווח של 71 סנט למניה על הכנסות של 24.27 מיליארד דולר. 

עוד דיווחו אמש לאחר סיום המסחר החברות ויזה  ואיביי. מניית eBay נסחרה בירידה על רקע אכזבה מתוצאות החברה ומהתחזית שסיפקה. 

מניית צ'ק פוינט  המשיכה לרדת לאחר צניחה אתמול. החברה פרסמה דוחות לפני פתיחת המסחר ועקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח, ועברה גם את הרף העליון של התחזיות שהיא עצמה מסרה בעבר. ההכנסות צמחו ב-8% ביחס לרבעון המקביל והגיעו לכ-459 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-188 מיליון דולר, עלייה של 13.6%. עם זאת, החברה איכזבה את השוק בתחזיות לרבעון השלישי. 

מניית חברת הביומד נוירודרם  בלטה בעלייה חדה על רקע המלצה חיובית מכלכלני דויטשה בנק. עליות קלות נרשמו במניות טבע , פריגו ואופקו.