איי.די.או פרופרטיז גייסה 400 מיליון אירו בבורסת לוקסמבורג

החברה, שמניותיה נסחרות בבורסת פרנקפורט ונמצאת בשליטת איי.די.או גרופ, מנהלת פורטפוליו נכסים בברלין - שרובו דירות להשכרה

חברת איי.די.או נכסים (ADP), שנמצאת בשליטת איי.די.או גרופ , הנסחרת בבורסה בתל אביב, השלימה גיוס אג"ח בהיקף של 400 מיליון אירו ממשקיעים מוסדיים בבורסה בלוקסמבורג.

בחברה מציינים כי הגיוס נסגר לאחר שההנפקה זכתה לביקושים של כ-900 מיליון אירו ממגוון משקיעים מוסדיים. האג"ח יישאו ריבית שנתית של 1.5%, שתשולם בחודש יולי בשנים 2018-2024, וייפרעו בתשלום אחד ביולי 2024. האג"ח, שדורגו על ידי חברת מודי'ס בדירוג בינלאומי של Baa2 באופק יציב, הונפקו ללא ביטחונות. הגיוס ממתין עדיין לאישורה של רשות הפיקוח הפיננסית בלוקסמבורג.

עלייה ברווחי החברה ב-2016

ADP, שמניותיה נסחרות בבורסה של פרנקפורט, מנהלת פורטפוליו נכסים בברלין - רובו ככולו דירות להשכרה. פורטפוליו הנכסים של איי.די.או פרופרטיז מתקרב ל-20 אלף דירות בברלין, ועד שנת 2020 היעד של החברה הוא להגיע ל-30 אלף דירות.

בחברה מציינים כי הגיוס באמצעות הנפקת האג"ח בוצע לשם המשך התרחבות וצמיחת הפעילות של החברה בברלין. בסוף 2016 החזיקה ADP ב-331 נכסים למגורים ולמסחר בברלין, בשטח כולל של 1.27 מיליון מ"ר - מתוכם 1.15 מיליון מ"ר שטחי מגורים.

את ADP מנהל רבין סביון והמנכ"ל של איי.די.או גרופ הוא שלמה זהר, שציין כי "יכולת החברה לאשר את איגרות החוב האמורות בדירוג השקעה בינלאומי ולגייס סכום מהותי ממשקיעים איכותיים בלוחות זמנים קצרים, מצביעה על אמון השוק במודל העסקי של החברה ומאפשרת לחברה גיוון משמעותי ביותר של מקורות המימון העומדים לרשותה".

החברה האם איי.די.או גרופ, שנמצאת בשליטת שיכון ובינוי, נסחרת בתל אביב בשווי של כ-1.3 מיליארד שקל. החברה רשמה רווח נקי של 582 מיליון שקל ב-2016 - קפיצה של 310% לעומת הרווח ב-2015. בדומה לחברות נדל"ן אחרות הפועלות בגרמניה, ובעיקר בברלין, נהנתה החברה משערוכים משמעותיים לנכסיה בשנים האחרונות, שהיו הגורם העיקרי לקפיצה ברווח גם ב-2016.