הצלחה בניסוי קליני שלב 2 לחברת סול ג'ל של מורי ארקין

החברה הצליחה לחבר יחד שתי תרופות לאקנה, בשיטה שלטענתה מגדילה סיכוייה להפוך את התרופה למובילה בתחום

מורי ארקין / צילום: תמר מצפי
מורי ארקין / צילום: תמר מצפי

חברת סול ג'ל הודיעה על קבלת תוצאות ביניים חיוביות בניסוי קליני שלב 2 באקנה בתרופה TWIN. החברה הצליחה לעמוד ביעדי הניסוי באופן מובהק סטטיסטית.

סול ג'ל נרכשה לפני כשלוש שנים על ידי קבוצת ארקין אחזקות בשליטת מורי ארקין בכ-17 מיליון דולר, והוזכרה כמועמדת להנפקה בנאסד"ק לפי שווי של כ-150 מיליון דולר.

זירת ההנפקות החלה להתחמם לאחרונה מחדש לאחר תקופה בה נערכו רק מעט הנפקות, כך שייתכן שהתוכנית תעלה על השולחן מחדש.

המוצר של סול ג'ל מבוסס על שיטה ייחודית שפיתחה החברה, עיטוף מולקולות, המקלה על החדרת התרופה לתוך העור. במקרה של התרופה לאקנה, מצליחה החברה לשלב בין שתי תרופות מוכרות לאקנה שבעבר לא ניתן היה לתת אותן ביחד אלא כל אחת בנפרד. שיטת עיטוף המולקולות שלה כבר שימשה בהצלחה בקו מוצרים בתחום קרם ההגנה, אשר נמכרה בעבר ב-8 מיליון דולר כדי שהחברה תוכל לממש את הפיתוח שלה בתחום התרופות.

הניסוי הנוכחי נערך בקרב 726 נבדקים ב-36 מרכזים רפואיים בארה"ב. בכל ההשוואות נמצא המוצר המשולב עדיף, כאשר המוצר הציג בטיחות טובה ללא אירועים שליליים חמורים.

"תוצאות הניסוי הנוכחי הן צעד משמעותי בדרך לביסוסה של סול ג'ל כחברת דרמטולוגיה המספקת לחולים תרופות חדשניות למחלות עור רבות", אמר מורי ארקין, יו"ר סול ג'ל.

"על סמך תוצאות היעילות, הסבילות והבטיחות של הניסוי שלב 2, יש ל-TWIN פוטנציאל להפוך לטיפול מועדף באקנה על ידי דרמטולוגים והחולים שלהם", אמר פרופ' גאי וובסטר, שהוביל את הניסוי.

על סמך התוצאות האלה ובכפוף לפגישת סיום שלב 2 הצפויה להתקיים עם ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, סול ג'ל מתכננת להתחיל בתוכנית שלב 3 של הניסויים הקליניים בתרופה.