לאחר 10 ימים בתפקיד: טראמפ ידיח את מנהל התקשורת

לאחר 10 ימים בלבד, לנשיא ארה"ב נמאס מאנתוני סקרמוצ'י - כך דווח הערב ב"ניו-יורק טיימס", שעות לאחר שטראמפ טען כי "אין כאוס" ■ גורמים טוענים: ראש הסגל החדש ג'ון קלי עומד מאחורי הדחתו של מנהל התקשורת

דונאלד טראמפ בנאום במוזיאון ישראל / צילום:רויטרס
דונאלד טראמפ בנאום במוזיאון ישראל / צילום:רויטרס

נשיא ארצות-הברית הדיח את מנהל התקשורת החדש שלו, אנתוני סקרמוצ'י, כשבוע וחצי בלבד לאחר שמונה - כך מדווח הערב (ב') "ניו-יורק טיימס". בסוף השבוע שעבר נחשך כי סקרמוצ'י, בעברו מנהל קרן גידור גדולה, תקף בחריפות ובמילים בוטות את ראש הסגל דאז ריינס פריבוס ואת היועץ האסטרטגי של טראמפ, סטיב באנון. זמן קצר לאחר הפרסום התפטר פריבוס מתפקידו, ובמקומו מונה לתפקיד השר לביטחון לאומי ג'ון קלי.

על פי גורמים רשמיים, פריבוס היה בין אנשי הממשל שהתנגדו בתקיפות למינויו של סקרמוצ'י לתפקיד, ועל רקע הפרסומים הללו הוא התבטא נגדו בשיחה עם כתב הניו-יורקר ריאן ליזה. סקרמוצ'י הביע חשד שפריבוס מדליף לתקשורת פרטים נגדו וכינה אותו "פרנואיד" בתגובה. לאחר מכן אמר שיפטר אנשים בצוות התקשורת של טראמפ החשודים בהדלפות. "פריבוס הוא חתיכת סכיזופרן מזד*** ובאנון מנסה לרכוב על גבו העוצמתי של הנשיא", אמר סקרמוצ'י.

לאחר מכן עבר לדבר עם הכתב על באנון ואמר כי בניגוד אליו הוא "משרת את הציבור בארה"ב". לדבריו, היועץ האסטרטגי הבכיר של הנשיא מנסה למתג את עצמו על חשבון הנשיא וכי הוא "לא כמו באנון, שמנסה למצ*** לעצמו את הז**". בהמשך התנצל על הדברים בטוויטר: "לעתים אני משתמש בשפה ססגונית, אמנע מהזירה הזו אבל לא אחדול מלהילחם בתשוקה עבור הנשיא טראמפ".

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי-סנדרס, אמרה בתגובה כי סקרמוצ'י אמנם השתמש בשפה צבעונית אבל כרגע הממשל עסוק בחוק החלופה לאובמה-קר. מהנשיא טראמפ עצמו לא נמסרה תגובה או התייחסות לדברים הוולגרים, אולם על פי הדיווחים הפיטורים של סקרמוצ'י מגיעים בעקבות דרישת ראש הסגל החדשף בין היתר על רקע הסערה.

מוקדם יותר היום הדף נשיא ארה"ב את הטענות לבלאגן סביבתו. "אין כאוס בבית הלבן", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "הסחר בבורסה הוא הגבוה אי פעם, נתוני הכלכלה הם הטובים מזה שנים, האבטלה הנמוכה ביותר מזה 17 שנה, השכר עולה, אין כאוס", אמר טראמפ.

טראמפ הודיע בטוויטר בסדרת ציוצים כי החליט לבצע שינוי משמעותי בממשלו, יום לאחר שמנהל התקשורת החדש שלו, אנתוני סקרמוצ'י, הצביע על פריבוס בתור מדליף מתוך הבית הלבן וכינה אותו "פרנואיד סכיזופרני".

"אני שמח להודיע לכם שבחרתי בגנרל ג'ון קלי, לשעבר מזכיר המטה לביטחון לאומי, כראש הסגל החדש של הבית הלבן", צייץ טראמפ. "מדובר באמריקאי דגול ומנהיג גדול. ג'ון עשה עבודה מעולה במטה לביטחון המולדת. הוא בהחלט היה כוכב בממשל", תיאר הנשיא.