ועד העובדים במזרחי טפחות ישבית מחר את סניפי הבנק

הוועד: "אנו יוצאים לשביתת אזהרה של 24 שעות" ■ הבנק: "לא צפויה שביתה מלאה, המנהלים יפתחו את הסניפים"

בנק מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר
בנק מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר

המתיחות ביחסי העבודה בבנק מזרחי טפחות ובבנק אגוד נמשכת. ועד העובדים במזרחי טפחות צפוי לצאת מחר (ד') בשביתת אזהרה של 24 שעות, לאחר שהמגעים לגיבוש הסכם שכר חדש התפוצצו.

"כצעד ראשון אנחנו יוצאים לשביתת אזהרה של הבנק ואנחנו מקווים מאד שההנהלה תבין את המסר החד והברור של העובדים", מסר היום (ג') יו"ר הוועד, דניאל דהן. אמנם השביתה כמו גם סכסוך העבודה נסובים סביב הסכם השכר, אולם דהן התייחס גם להודעת מזרחי טפחות אתמול (ב') כי הוא במגעים למזג לתוכו את בנק אגוד.

"לאורך כל המשא-ומתן על הסכם השכר ההנהלה ניסתה להסתיר מהעובדים את התכנית שלה למיזוג עם בנק איגוד ולקראת סיומו של המשא-ומתן ניסתה 'לגנוב' סעיף של הסכמה לשקט תעשייתי גורף, שהתנגדנו אליו. עכשיו, לאחר שנחשפה התכנית של ההנהלה לרכוש את בנק איגוד, ברור שניצלנו מתרגיל של ההנהלה שרצתה לכבול את ידי העובדים וניסתה באמצעות סעיף שקט תעשייתי גורף לכפות עליהם מיזוג ללא תמורה", הוסיף דהן.

מהנהלת מזרחי טפחות נמסר כי "כל מאות המנהלים בבנק שאינם חברים בארגון העובדים יגיעו לעבודה, יפתחו את הסניפים ויפעלו לתת שירות ללקוחות. יחד איתם, כך אנחנו משוכנעים, יגיעו עוד מאות רבות של עובדים אחראיים ומסורים, שמתנגדים בכל תוקף לפגיעה בהם, בלקוחות ובבנק עצמו. לבד מהשירות בסניפים, הלקוחות יוכלו לקבל שירות במרכז הבנקאות הטלפוני של הבנק, וכמובן שגם יוכלו לפעול באמצעות האתר והאפליקציה של מזרחי טפחות.

"יו"ר הוועד טועה טעות קשה אם הוא חושב שבאמצעות מהלכים אלימים, הוא ישיג את מבוקשו. ההפך הוא הנכון: הנהלת הבנק הודיעה באופן חד-משמעי כי לא תנהל שיחות תחת איום של השבתה ושיבושים מכל סוג שהוא. המשמעות היותר מרחיקת לכת מבחינת עובדי הבנק היא שהוועד במעשיו האלימים והלא-אחראיים מסכן הסכמות יוצאות דופן של ההנהלה לשפר משמעותית את שכרם. כל האחריות לכך תהיה על ראשו של הוועד, ועובדי הבנק יגלו מהר מאוד מי באמת פועל לטובתם ומי פוגע בהם ובמקור פרנסתם".