יוצאים לחופש: בכירי המשק מספרים לאן ייסעו בחופשה השנתית

והפעם: עו"ד טלי ירון-אלדר, שותפה מייסדת ירון-אלדר פלר שורץ ושות'; אפי דהן, מנהל אזור המזרח התיכון ואפריקה ב-PayPal; ורונן כהן, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב-UPS

משפחת ירון־אלדר־פלר המורחבת בטיול באתיופיה / צילום: אלבום פרטי
משפחת ירון־אלדר־פלר המורחבת בטיול באתיופיה / צילום: אלבום פרטי

יוצאים לחופש

עו"ד טלי ירון-אלדר, שותפה מייסדת ירון-אלדר פלר שורץ ושות'; לשעבר נציבת מס הכנסה: "אנחנו משתדלים לבחור מקומות פחות קונבנציונליים" 

- לאן תצאי לחופשה הקיץ?

ניסע למסע ג'יפים בקירגיזסטן. חברים שלנו היו שם בשנה שעברה וחזרו עם חוויות וסיפורים על הנוף והתרבות והחלטנו שהגיעה העת. כשאנו בוחרים יעד אנחנו משתדלים לבחור מקומות פחות קונבנציונליים שיש בהם טבע וגם ערך מוסף מסוים. המוטו שלנו הוא שאלה יהיו מקומות שאנחנו יכולים לנסוע אליהם עכשיו ושבעוד 20 שנה יהיה לנו קשה להגיע אליהם. כך הגענו בעבר לבהוטן, לנפאל וגם לאיסלנד ואתיופיה.

- מי נוסע?

אני, בן זוגי, רועי פלר וחמישה מילדינו.

- מתי ולכמה זמן?

בסוף אוגוסט, למשך 10 ימים.

- זה מספיק?

הטיול עצמו יארך 8 ימים וכטיול ג'יפים זה לא נחשב קצר. היומיים הנוספים זה זמן טיסות דרך מוסקבה. הטיול הכי ארוך שערכנו נמשך למעלה מ-20 יום, כך שהפעם זה רחוק מהשיא.

- מה הייתה החופשה המהנה ביותר שהיית בה, ואליה את שואפת לחזור?

לפני 3 שנים בעלי ואני טיילנו בבהוטן, שהיא מדינה הממוקמת בהימלאיה. הטיול שילב בין נופי ההרים המושלגים לבין התרבות הבודהיסטית שהיא מרתקת בפני עצמה. הייתה שם אווירה חד-פעמית, ראשונית ומרגשת.

משפחת ירון־אלדר־פלר המורחבת בטיול באתיופיה / צילום: אלבום פרטי
 משפחת ירון־אלדר־פלר המורחבת בטיול באתיופיה / צילום: אלבום פרטי

אפי דהן, מנהל אזור המזרח התיכון ואפריקה ב-PayPal: "זה יהיה טיול אקסטרים מותאם לילדים"

- לאן תצא לחופשה הקיץ?

אנחנו יוצאים לטיול אקסטרים בתאילנד. 

- מי נוסע?

אשתי סיון, שהיא שותפה בקרן הצמיחה קומרה קפיטל, ושלושת הבנים עידו, אמיתי, ואלעד.

- מתי ולכמה זמן?

לחודש שלם, מעכשיו ועד היום האחרון של החופש הגדול. אחד מהדברים הכי מפנקים לעובדים ב-PayPal הוא שכל 5 שנים מקבלים חודש שלם של חופש על חשבון העבודה, בנוסף לימי החופש המצטברים. הכוונה לאפשר לעובדים להתנתק מהאימיילים והוואטסאפים ולהקדיש את הזמן לעצמך ולמשפחתך. כך אפשר לבחור יעד רחוק, מבלי להרגיש שבזבזת זמן על טיסות ארוכות. נסענו לתאילנד כמה פעמים, אבל בשביל הילדים זו תהיה הפעם הראשונה. זה יהיה טיול אקסטרים, אבל מותאם לילדים - אומגה, מפלים, ספורט מים, רחצה עם פילים (נקווה לטוב), שחייה עם קופים (גם נקווה לטוב), נטייל גם בגשר על נהר הקוואי, נעשה גיחה אל האיים, שם נפגוש חברים עם ילדים. מבחינתי אחת המטרות של הטיול היא לחוות את הכל ביחד. כל המשפחה אוהבת לאכול ובמיוחד את הקולינריה האסייתית - אז נרשמנו גם לסדנת בישול מקומית.

- מה הייתה החופשה המהנה ביותר שהיית בה, ולאן אתה שואף לחזור?

שאלה מצוינת וקשה. עד כמה שזה נשמע בנאלי, טיול ירח הדבש שלנו בטוסקנה, הוא מהזכורים ביותר. גרנו אז בלונדון, באנו לארץ כדי לערוך את החתונה עם המשפחה והחברים, ולפני שחזרנו לשגרת המציאות האנגלית, נסענו לטוסקנה לשבועיים ליהנות מכל מה שלטוסקנה יש להציע: בעיקר יין טוב מול שקיעות מדהימות והרבה אוכל.

משפחת דהן בחופשה / צילום: אלבום פרטי
 משפחת דהן בחופשה / צילום: אלבום פרטי

רונן כהן, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב-UPS: "כשרוכבים בזוג יש להביא בחשבון את נוחות הישיבה"

- לאן תצא לחופשה הקיץ?

ביעד הכי מדליק וקרוב שיש - יוון! זה כבר הפך להרגל. פעם בשנה, אוסי אשתי ואני נוסעים לסוף שבוע ארוך על אופנוע באחד מאיי יוון או ביבשת עצמה. פעם אחת היינו בחצי האי פולופונז, בשנייה בחצי האי פליון ובפעם השלישית באי קפלוניה ואיתקה. זו חופשה מיוחדת במינה. טסים עם טרולי לאתונה, לוקחים את התחתית למרכז העיר, מעבירים את הבגדים ממזוודת הטרולי למזוודות האופנוע, חובשים קסדה ויוצאים לדרך. אחרי שעה-שעתיים של נסיעה מתחיל הטיול האמיתי רכיבה לאורך הים, עצירות ספונטניות בחופים מבודדים, קצת אוזו, קצת סלט יווני, התרעננות במים וממשיכים. אחר-כך יש טיפוס לנקודות תצפית ברכסים, מלונות בוטיק מקסימים וזולים במיוחד, חוויות קטנות שלא נגמרות.

- מתי ולכמה זמן?

במהלך הקיץ, אבל מומלץ לא פחות בספטמבר-אוקטובר. ניסע לארבעה ימים.

- למה כל-כך קצר?

הבנו שיותר מ-4 ימי רכיבה על אופנוע כמה שזה כיף אדיר, זה קצת קשה. ויש גם את אילוצי החיים של משפחה, עבודה וילדים.

- מה הייתה החופשה המהנה ביותר שהיית בה, ולאן אתה שואף לחזור?

לפני חצי שנה יצאנו לטיול על אופנוע בהרי האנדים באקוודור. כשרוכבים בזוג יש להביא בחשבון את נוחות הישיבה. האקסיומה ברורה - אם נוח לבת זוגך אז גם נוח לך. יצאנו לארבעה ימים כאשר הנתיב המתוכנן היה שילוב של רכיבה בכבישים סלולים באיכות טובה, כבישים באיכות ירודה ומעט שבילים. כל יום רכבנו כארבע שעות עם הפסקות קצרות וארוכות. יצאנו מקיטו, בירת אקוודור שממוקמת בגובה 2800 מטר בהרי האנדים המרשימים, ונסענו דרומה להר הגעש הפעיל הגבוה ביותר בדרום אמריקה - הקוטופקסי שמתנשא לגובה של 6000 מטר. משם המשכנו לבניוס - עיירה היושבת בחיבור המושלם בין הרי האנדים לג'ונגל האמזונס. זה טיול שהיינו חוזרים אליו מחר בשל עוצמת הטבע שבולטת בנוכחותה במיקום המיוחד הזה. כמויות מים אדירות שיורדות מהרי האנדים בשילוב צמחיית עד ירוקה ובתוך כל זה אנו רוכבים. כמו בגן עדן.

אוסי ורונן כהן באקוודור / צילום: עובר אורח
 אוסי ורונן כהן באקוודור / צילום: עובר אורח

חולמים על חופש

רוית קלוד, מנכ"לית אס. סי ג'ונסון ישראל: "היה לנו קשה לחשוב על חופשה משפחתית בהרכב חסר"

- מדוע לא יצאת לחופשה בקיץ?

לרוב אנחנו מעדיפים לצאת לחופשה בתקופת החגים כשמזג-האוויר נוח יותר. יחד עם זאת, הבת הבכורה שלנו התגייסה לאחרונה והיה לנו קשה לחשוב על חופשה משפחתית בהרכב חסר, לכן החלטנו להמתין עד שנדע אם היא תוכל להצטרף אלינו בהמשך.

- לאן תסעו במועד אחר?

התוכניות עדיין לא הבשילו. יש כמה אופציות על השולחן לנסיעה הבאה: תאילנד, ספארי באפריקה, או החוף המערבי בארצות-הברית.

- למה דווקא לשם?

אנחנו מחפשים יעד שאפשר לחוות בו חוויה מלאה ועשירה לכל המשפחה. יעד שנוכל להיחשף בו לתרבויות חדשות, לנופים וליהנות מקולינריה מגוונת וייחודית.

- מי עוד יצטרף?

אנחנו מאוד נהנים לטייל עם המשפחה הגרעינית שלנו.

- מה היתרונות ומה החסרונות של יציאה לחופשה במועד אחר?

היתרון הוא בעיקר מזג-האוויר. טיול שלא בקיץ הוא גם טיול יותר נינוח ורגוע עם פחות עומס באתרים. החסרונות הם שצריך למלא את תקופת הקיץ בפעילות חלופית.

- מה הייתה החופשה החלומית ביותר שהיית בה?

נסיעה זוגית עם בעלי דני לניו-יורק. שבוע של בילוי, אוכל טוב, הצגות, קניות ומוזיאונים.

רוית ודני קלוד / צילום: פרטי
 רוית ודני קלוד / צילום: פרטי