מפת הנופש בקיץ: לאן טסנו ביולי - וכמה שילמנו על זה?

מאז שטורקיה נמחקה ממפת הנופש הקייצית של הנופשים הישראלים, יוון תפסה את מקומה כיעד הראשון ■ את הגידול המשמעותי ביותר מציגה קפריסין עם גידול של 147% במספר הנוסעים בחודש החולף ביחס ליולי 2016

חאניה- כרתים/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
חאניה- כרתים/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בחודש יולי עמדה תנועת הנוסעים בנתב"ג על יותר מ-2.1 מיליון איש. המספר הזה משקף את מגמת העלייה בתנועת הנוסעים שבאה לידי ביטוי בעיקר בחודשי הקיץ, שבהם מתאפיינות החופשות ביעדי בטן-גב.

מאז שטורקיה נמחקה ממפת הנופש הקייצית של הנופשים הישראלים, יוון תפסה את מקומה כיעד הראשון. מנתונים שהועברו בלעדית ל"גלובס" על-ידי אמדאוס, חברה לפתרונות טכנולוגים בתחום התיירות, עולה כי ביולי האחרון היעד המוביל, בהתבסס על הזמנות שבוצעו בפועל לחבילות נופש, הוא האי היווני כרתים (בשנה שעברה האי המוביל היה רודוס).

את הגידול המשמעותי ביותר מציגה קפריסין עם גידול של 147% במספר הנוסעים ביחס ליולי 2016. ויש לכך נימוק: קפריסין מציעה מחירים שפויים יותר ביחס למחירי הנופש ביוון שהאמירו (טורקיה נמחקה מהמפה לא רק לנוסע הישראלי אלא גם לנוסעים הרוסיים לדוגמה). בנוסף, מישראל מפעילות 7 חברות תעופה טיסות לקפריסין: אל-על, ארקיע, ישראייר, אגאן, בלו אייר קובאלט וחברת טוס המפעילה טיסות ישירות מחיפה. השנה הושם דגש על חבילות נופש לחלק הצפוני (הטורקי) של קפריסין עם טיסות ישירות וחבילות נופש.

האי היווני קוס, שחווה רעידת אדמה לאחרונה, חווה גם הוא גידול במספר הנוסעים הישראלים. לפי נתוני אמדאוס, מדובר בגידול של 56% ביחס ליולי בשנה שעברה, כשתמהיל הנוסעים אל האי השתנה, והוא כולל כעת משפחות ולא רק קהל צעיר.

ברשימת עשרת היעדים הפופולריים לחבילות נופש בחודש יולי מככבת כאמור יוון - אבל לא רק: אחרי כרתים, רודוס וקפריסין, במקום הרביעי טסו הנוסעים הישראלים לבורגס, ובמקום החמישי לאנטליה.

ואכן, משרד התיירות של אנטליה עושה מאמצים במטרה למשוך את התייר הישראלי בחזרה לבתי המלון החביבים על הקל הישראלי, שיש הטוענים שמעניקים את התמורה ההולמת ביותר בעד הכסף במובן הנופש "הכול כלול" שהם מציעים, הן ברמת השירות והן ברמת המתקנים התיירותיים.

עם זאת, הנוסעים הישראלים שממשיכים לפקוד את אנטליה הם בעיקר צרכני המגזר הערבי. לפי הנתונים, בחודש יולי חוותה אנטליה ירידה של 40% במספר המבקרים בה לעומת יולי אשתקד.

יעדי נופש נוספים שכיכבו בחודש יולי כוללים את פראג, בוקרשט, ורנה וברצלונה. 

עשרת היעדים הפופולריים
 עשרת היעדים הפופולריים

כמה שילמנו? לפי הנתונים, הנמסכים כאמור על הזמנות שבוצעו בפועל, עולה כי בהתאם ליעדים המבוקשים - המחירים בחלק מהמקרים נותרו דומים לשנה שעברה, ובחלק מהמקרים הם עלו. כך למשל מחירי הנופש לקפריסין, למרות ההיצע הנרחב, דווקא עלו - המחיר הממוצע לנוסע ביולי 2017 עמד על 621 דולר (ללרנקה או לפאפוס) לעומת 534 דולר, המחיר הממוצע ליעדים אלה ביולי 2016.

המחיר הממוצע לאדם לנופש בכרתים עמד על 562 דולר בחודש יולי 2017 לעומת 542 דולר ביולי 2016, גם המחיר הממוצע לרודוס עלה מעט: ביולי 2017 עמד המחיר הממוצע על 565 דולר לעומת 534 דולר, המחיר הממוצע בשנה שעברה.

יעדים עליהם שילמנו דווקא פחות השנה כוללים את ברצלונה - למשל: חבילת נופש בברצלונה עלתה בממוצע לנופש ביולי 2017 מחיר של 553 דולר לעומת 647 דולר, המחיר הממוצע ביולי 2016. 

לאן טסנו בחודש יולי
 לאן טסנו בחודש יולי