בדרך לארץ: החלו המיונים המקצועיים של פועלי בנייה סינים

6,000 עובדים שיגיעו לישראל בחדשים הקרובים במסגרת הסכם ממשלתי עם ממשלת סין ■ זאת בנוסף ל-6,000 עובדים נוספים שיגיעו במסגרת הסכמים פרטיים עם חברות מסין ופורטוגל

פועלים סינים/ צילום: משרד האוצר
פועלים סינים/ צילום: משרד האוצר

עוד צעד לקראת הגעת פועלי בנייה סינים לעבודה בישראל. היום (ד') נפתחו בסין המיונים של העובדים הסינים לענף הבנייה הישראלי. המיונים מתקיימים במרכז ההכשרה והבחינות במחוז שנדונג שבעיר ג׳ינן.

על פי נתוני מטה הדיור באוצר, כ-20 אלף סינים משני מחוזות נרשמו כמועמדים באתר התאחדות הקבלנים הסינית, מהם הוגרלו 7,200 מועמדים למיון. לאחר המיונים והבדיקות הרפואיות, שהחלו היום, תבוצע הגרלה נוספת ממנה יבחרו 6,000 עובדים שיגיעו לישראל בחדשים הקרובים. על פי יו"ר מטה הדיור באוצר, אביגדור יצחקי, שנמצא כעת בסין, "המיונים אמורים להסתיים תוך כשבועיים והצפי הוא שהעובדים הסינים שיעברו את המיונים יגיעו לישראל עוד לפני החגים".

נזכיר כי סוגיית העובדים מסין נדונה מזה זמן רב, וכבר חודשים שבענף מצפים לבואם של הפועלים הראשונים. עם זאת, לאחר הסכם שנחתם עם התאחדות הקבלנים הסינית והסכם רשמי בין שתי המדינות, נותרו עוד כמה פרטים שטרם סוכמו סופית ובגינם יצאה כעת המשלחת מישראל לסין. במשלחת הישראלית חברים, בין היתר, יו"ר מטה הדיור באוצר אביגדור יצחקי, נציג משרד הבינוי והשיכון נתנאל לפידות, נציג רשות ההגירה אהרון ברזאני ונשיא התאחדות בוני הארץ רוני בריק.

עוד נזכיר, כי 6000 הפועלים הסיניים שאמורים להגיע לישראל אינם קשורים לחברות הבנייה הזרות שעתידות להגיע לישראל במסגרת יוזמה ממשלתית מקבילה. יוזמה זו, של משרד הבינוי והשיכון, איתרה שש חברות זרות מסין ופורטוגל שיגיעו לעבוד בישראל כאשר כל אחת מהן תוכל להביא 1,000 עובדים.

שר האוצר משה כחלון אמר היום על תחילת המיונים בסין כי "הבאת אלפי עובדים סינים תשנה את כללי המשחק בענף הבנייה והתשתיות ותהווה זריקת מרץ משמעותית לכמות התחלות הבנייה בישראל".