להב הגיעה להסכם עמלות סליקה מופחתות עם חברת ישראכרט

ישראכרט תעניק ל-200 אלף חברי להב עמלות סליקה מופחתות של 1.1% ■ ועדיין, בתי העסק הגדולים משלמים עמלת סליקה של 0.85% בממוצע ■ מדריך סליקה באינטרנט

הסכם להב-ישראכרט / צילום: ליאת מנדל
הסכם להב-ישראכרט / צילום: ליאת מנדל

להב, לשכת ארגוני העצמאים והעסקים הקטנים, הגיעה להסכם עם קבוצת ישראכרט, במסגרתו 200 אלף חברי להב יוכלו ליהנות מעמלת סליקה מופחתת בישראכרט בגובה של 1.1% (1.21% לחודש והחודש ה-12 ללא תשלום) החל מה-1 בספטמבר 2017. בנוסף, יוצעו לחברי להב אשר יצטרפו להסדר מכשירי סליקה (POS) בתנאים מיוחדים.

בפתח מסיבת העיתונאים הבוקר אמר עו"ד כהן, נשיא להב: "היום הוכחנו שכוחם של העסקים הקטנים הוא בהתאגדותם וכי רק ביחד יש לנו כוח מיקוח. ד"ר רון וקסלר, מנכ"ל קבוצת ישראכרט, והנהלת הקבוצה, קיבלו החלטה אמיצה להפחתת עמלת הסליקה לציבור העצמאים והעסקים הקטנים. אין לי ספק כי הסכם זה ישפיע על שוק הסליקה בכללותו ויסייע להורדת יוקר המחייה. היום אנו עושים צעד דרמטי למען צדק חברתי, תוך לקיחת אחריות על הורדת נטל ההוצאות של ציבור העצמאים והעסקים הקטנים."

עוד אמר להב כי: "בעוד בתי העסק הגדולים משלמים בממוצע עמלת סליקה של 0.85% מהעסקה, בתי העסק הקטנים משלמים עמלה הגבוהה ב-74% והעומדת על ממוצע של 1.48%. מפניות של עסקים קטנים שהגיעו ללהב, אנו עדים לפערים תהומיים בין עסקים גדולים לעסקים קטנים, ובכלל זה עמלות סליקה הנגבות מעסקים קטנים המגיעות ל- 2.5% ואף יותר וכי עלויות הסליקה מגיעות לעיתים לכ-20% מהרווח הנקי."

להב ניסתה להוריד את עמלות הסליקה לעסקים הקטנים החל לפני כשנה אז יצאה, בשיתוף לשכת עורכי הדין, במכרז להורדת עמלות הסליקה. אולם, חברות האשראי בחרו שלא לגשת למכרז.

ברקע הדברים, בחודש ינואר נכנס לתוקף החוק להגברת התחרות בענף הבנקאות (חוק שטרום) אשר במסגרתו נקבעו כללים לשיפור התחרות בתחום הסליקה, כגון הכנסת מאגדים שיעבדו מול בתי העסק הקטנים במתכונת של קבוצת רכישה. בהמשך לחוק זה, הגיש בחודש מרץ ח"כ מיקי לוי הצעת חוק להגבלת עמלות הסליקה של חברות האשראי ל-1% על מנת להגן על העסקים הקטנים. מאידך, רק לאחרונה העלתה חברת כא"ל את עמלות הסליקה לעסקים קטנים רבים.