חסמו את השערים: 250 עובדי חיפה כימיקלים התבצרו במפעל

הנהלת החברה הודיעה הבוקר כי המפעל הדרומי ייסגר גם הוא, והעובדים נקטו צעדים חריפים ■ נציג הוועד: "הפתרונות בידי המדינה, על השולחן של שר האוצר ורה"מ, אף אחד לא עושה כלום"

עובדי מפעל חיפה כימיקלים מוחים בפתח המפעל / צילום: ועד עובדי מפעל חיפה כימיקלים
עובדי מפעל חיפה כימיקלים מוחים בפתח המפעל / צילום: ועד עובדי מפעל חיפה כימיקלים

כ-250 עובדים התבצרו היום (ד') במפעל של חיפה כימיקלים דרום במחאה נגד סגירת המפעל. העובדים התבשרו על כך הבוקר כאשר הנהלת החברה הוציאה הודעה רשמית שגם המפעל הדרומי עומד להסגר.

בן ברונשטיין, נציג הוועד מספר בשיחה עם "גלובס" כי "יש כאן מהומה גדולה, אנחנו לא היינו מוכנים לזה ומרגישים שזו לא ההנהלה שמשתמשת בנו ומחזיקה אותנו כבני ערובה אלא המדינה. כל הפתרונות היו בידי המדינה, על השולחן של השר לאיכות הסביבה, של שר האוצר ושל ראש הממשלה. אף אחד לא עושה כלום".

יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע כי "במידה ולא יימצא פתרון בסוגיית חיפה כימיקלים ויתקיימו שביתות סולידיות נוספות ברחבי הארץ".

ניסנקורן אמר: "מספיק עם הסחבת והברברת ודי למופע האווילות שקשור לטיפול בחיפה כימיקלים. מאות משפחות וכל כלכלת ישראל משלמות על כך מחיר כבד. אני מצפה מהצדדים, בהם נציגי הממשלה ובעלי החברה, למצוא פתרון מיידי. ההסתדרות תושיט יד לכל אפשרות שתציל את פרנסת העובדים. אם לא יימצא פתרון, ביום שלישי תהיה שביתה בכל אזור הדרום ושביתות סולידריות נוספות ברחבי הארץ".