המשטרה: רה"מ נתניהו חשוד בשוחד, מירמה והפרת אמונים

בבקשת הטלת צו איסור פרסום על המו"מ להסכם עד מדינה המתנהל עם ראש הסגל לשעבר של רה"מ, ארי הרו, חשפה המשטרה את העבירות שבהן חשוד ראש הממשלה בפרשת המתנות ובפרשת נתניהו-מוזס

בנימין נתניהו / צילום:אבישג שאר יישוב
בנימין נתניהו / צילום:אבישג שאר יישוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשוד בעבירות שוחד ומירמה במסגרת פרשות 1000 ו2000 - כך עולה מבקשה שהגישה הערב המשטרה להטלת צו איסור פרסום על כל פרט מהמשא-ומתן להסכם עד מדינה שמתנהל עם ראש לשכת ראש הממשלה לשעבר, ארי הרו.

סוג העבירות שבהן נתניהו חשוד כבר היה ידוע למעשה, אך כעת הדבר נאמר במסמך רשמי שהציגה המשטרה. שופטת בית משפט השלום בראשון-לציון, עינת רון, נענתה לבקשה והוציאה צו האוסר פרסום פרטי המשא-ומתן להסדר עם הרו ועורכי דינו.

נזכיר כי במסגרת תיק 1000 חוקרת המשטרה בימים אלה את החשד כי נתניהו ורעייתו, שרה נתניהו, קיבלו לאורך שנים, לפי דרישתם, מתנות והטבות מאיש העסקים הישראלי-אמריקאי ארנון מילצ'ן ומהמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר.

לפי החשד, מילצ'ן סיפק לאורך שנים ובתכיפות משקאות חריפים וסיגרים יקרי-ערך לנתניהו ולמשפחתו באלפי שקלים בכל פעם, במשך שנים. עוד נחקר החשד כי מילצ'ן רכש כבר בשנת 2004 תכשיטים יקרי-ערך לשרה נתניהו, בעת שבנימין נתניהו היה שר האוצר. לפי החשד, העברת הסיגרים, האלכוהול והתכשיטים מצדו של מילצ'ן נעשו לדרישת הזוג נתניהו, ולאו דווקא מיוזמתו שלו.

במסגרת תיק 2000 נחקר החשד כי נתניהו ומו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, רקמו ביניהם דיל מושחת, שבמסגרתו הבטיח לכאורה מוזס סיקור אוהד לנתניהו בעיתונו, ובתמורה הבטיח לכאורה נתניהו לקדם חוק שירסן את כוחו של "ישראל היום", המתחרה של "ידיעות".

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר הערב בתגובה: "אנו דוחים על הסף את הטענות המופרכות שמושמעות נגד ראש הממשלה. מסע הציד להחלפת השלטון נמצא בעיצומו, אבל הוא נידון לכישלון - מסיבה פשוטה: לא יהיה כלום, כי לא היה כלום".