טבע צופה המשך שחיקה בתוצאות בגנריקה בארה"ב

בחברה מצפים לחזור לצמיחה מתונה בשוק זה רק ב-2021-2021 - כך עולה מהדוח המורחב לרבעון השני

טבע / צילום: רויטרס
טבע / צילום: רויטרס

טבע מצפה שההכנסות והרווח התפעולי שלה מהפעילות הגנרית בארה"ב ימשיכו לרדת בשנתיים הקרובות, ושהיכולת שלה להשיק מוצרים גנריים חדשים לא תצליח לפצות על השחיקה במחירי התרופות הקיימות שלה לפני שנת 2020. בחברה מצפים לחזור לצמיחה מתונה בשוק זה רק ב-2021-2021 - כך עולה מהדוח המורחב לרבעון השני, שטבע הגישה ל-SEC (רשות ניירות הערך של ארה"ב).

 

טבע מציינת זאת במסגרת הנימוקים להפחתת המוניטין העצומה שביצעה ברבעון, בסך 6.1 מיליארד דולר, בגין העסק הגנרי שלה בארה"ב. טבע מוסיפה עוד כי שינויים בקצב הצמיחה עלולים להביא להפחתות חשבונאיות נוספות בעתיד. כזכור, רק לפני שנה השלימה טבע את רכישת אקטביס, החטיבה הגנרית של אלרגן, תמורת 40.5 מיליארד דולר. עוד לפני השלמת העסקה עלו חששות בשוק בנוגע למחיר הגבוה שטבע משלמת, וזאת על רקע שחיקת המחירים בארה"ב.

עוד עולה מהדוח כי טבע הכירה ברבעון השני בירידת ערך בסך 68 מיליון דולר בגין המפעל שלה ב-Godollo בהונגריה (מפעל שנתקל בקשיים בייצוא תרופות לארה"ב ב-2016) ועוד 43 מיליון דולר בגין חברת Rimsa ממקסיקו. טבע רכשה את רימסה ב-2015 ב-2.3 מיליארד דולר ולאחר מכן טענה שהמוכרים הונו אותה, אך אתמול נודע כי בית המשפט בארה"ב דחה את טענות טבע בעניין.