שידורי החינוכית באפיק 11 הופסקו; במקומם: שידורי התאגיד

הסכסוך בין עובדי החינוכית שנאבקים על עתיד הערוץ לבין תאגיד השידור עולה מדרגה: לאחר שביום שישי נקטו אנשי החינוכית צעדי מחאה על גבי המסך, בתאגיד הפסיקו לגמרי את שידורי הערוץ, ובמקומם משודרים קטעים מאליפות העולם באתלטיקה

אלדד קובלנץ/ צילום:: איה אפרים
אלדד קובלנץ/ צילום:: איה אפרים

הסכסוך בין הטלוויזיה החינוכית לבין תאגיד השידור הציבורי "כאן" מחריף. הבוקר (א') נשלח מטעם "כאן" מכתב אל מנהלי החינוכית, בו נכתב כי שידורי החינוכית באפיק 11 של התאגיד יופסקו לחלוטין, זאת בעקבות "חבלה זדונית בשידור ופגיעה מכוונת בציבור הצופים".

בתאגיד מתכוונים לכך שביום שישי בצהרים עצרו אנשי החינוכית את שידור התוכניות הרגילות שלהם, ובמקומן העלו שקופית בה נכתב: "צופים יקרים, זוהי פנייה להנהלת כאן בבקשה להגיע להסכם על שידורי החינוכית בערוץ זה. אל תסגרו את החינוכית".

ב"כאן" נערכים לשדר כעת בשעות הבוקר שידורים חוזרים וביניהם את משדרי אליפות העולם באתלטיקה שמשודרים ערב קודם לכן.

כפי שנחשף ב"גלובס", לאחרונה אושר לאלדד קובלנץ, שמשמש מאז 2015 כמנכ"ל התאגיד במקביל לתפקידו בחינוכית, לצאת לחל"ת מהחינוכית. לטענת העובדים, למרות האישור קובלנץ מסרב לעשות כן.

במכתב שפורסם אף הוא ב"גלובס" פנו העובדים לשר החינוך, נפתלי בנט, שתחתיו פועלת החינוכית: "אנחנו דורשים למנות לאלתר מנהל ראוי בפועל לחינוכית כדי לנהל את התחנה בתקופה הקשה שלפנינו. הדעת איננה סובלת כי גוף ממשלתי, יצרני ויעיל שבו 180 עובדים, יינטש ללא ניהול".

ברקע הסכסוך והמאבק עומד חוק השידור הציבורי, שמכוחו קם התאגיד, שקובע כי שנה ו-3 חודשים לאחר יציאת התאגיד לדרך, באוגוסט 2018, תופסק פעילותה של הטלוויזיה החינוכית, ובמקומה יוקם ערוץ לילדים בתוך התאגיד. בניגוד למה שקבע חוק השידור הציבורי לגבי עובדי רשות השידור - שכולם פוטרו וחלקם הועסקו מחדש - הקביעה לגבי עובדי החינוכית פחות ברורה. הטלוויזיה החינוכית היא יחידת סמך של משרד החינוך, ו-180 העובדים שמועסקים בה הם עובדי מדינה המאוגדים תחת ההסתדרות.

העובדים נאבקים אם כן בימים אלה על המשך פעילותה של הטלוויזיה גם אחרי אוגוסט 2018, והם חשים שהעובדה שקובלנץ מחזיק בשני הכובעים, גם בתאגיד וגם בחינוכית, פוגעת במאבקם.

מוועד העובדים של החינוכית נמסר היום: "אנו מאמינים שהחינוכית - נכס צאן ברזל חינוכי-תרבותי, שעבר התייעלות וזוכה להערכה ופרסים - זקוקה למנכ"ל ראוי במשרה מלאה. לכן אנו נאלצים להחריף את המאבק להחלפת המנכ"ל".