פילבר: לא אהיה עד מדינה נגד ראש הממשלה נתניהו

מנכ"ל משרד התקשורת המושעה, אחד החשודים המרכזיים בפרשת בזק, אומר בשיחה עם חדשות 2: "לא קיבלתי שום הנחיה מנתניהו לעזור לאלוביץ', ולכן גם אין לי מידע למסור בעניינו"

שלמה פילבר / אבי אוחיון לע"מ
שלמה פילבר / אבי אוחיון לע"מ

מנכ"ל משרד התקשורת המושעה, שלמה פילבר, אמר היום (ב') כי הוא לא יחתום על הסכם עד מדינה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת חקירת פרשת בזק.

בשיחה בלעדית עם כתב חדשות 2 עמית סגל אמר פילבר: "4 ימים ישבתי מול החוקרים של רשות ניירות ערך והסברתי להם שכל מה שקידמתי היה בהתאם לסמכויותיי כמנכ"ל, על בסיס מדיניות של קודמיי. כחלון קבע ב-2012 את ההפרדה המבנית בבזק, ב-2013 הממשלה קיבלה את זה כבר כהחלטת ממשלה. כל מה שאני עשיתי ב-2015 היה להוסיף תנאי נוסף לבזק, שאם הם רוצים שזה יתקיים, הם חייבים להשקיע בתשתיות מיליארדי שקלים. זה הכול, אין פה בכלל עבירה. על מה אפשר לדבר?". 

על שאלת חדשות 2 האם נתניהו לא עבר עבירה ולא הנחה אותו לעשות את הדברים הללו, השיב פילבר: "מעולם לא דיברתי אתו על הדברים האלה, מעולם לא עלה הנושא הזה בשיחותינו. אני שירתי את המדינה, אני אוהב אותה, ואני מוכן לעזור בכל דבר ששייך לחקירה כדי להגיע לחקר האמת. אני לא אהיה עד מדינה".

בית משפט השלום הורה אתמול (א') על הרחקתו של פילבר ממשרד התקשורת למשך 30 ימים נוספים. המגבלה הנוספת מגיעה כשבוע וחצי לאחר ההרחקה המקורית, במסגרתה קבע בית המשפט מספר תנאים מגבילים: "החשוד יימנע מלבקר במשרד התקשורת ולא ייצור קשר ישיר או עקיף עם העובדים".

על פילבר נאסר גם ליצור קשר עם עובדי משרד המשפטים, למעט בנושאים הנוגעים להשעייתו, וגם עם עובדי בזק. "החשוד לא יעסוק בקבוצת בזק, יתייצב לחקירה ככל שיתבקש, לא ייצור קשר ישיר או עקיף עם מי מהמעורבים בחקירה, ודרכונו יוחזק בידי רשות ניירות ערך ל-180 יום", נקבע.