סקר עולמי: ממה אנשים הכי פוחדים, ומהו האיום על האנושות?

42 אלף אנשים מ-38 מדינות שונות דירגו את הפחדים שלהם ■ דאע"ש מוביל את דירוג האימה ■ גם טראמפ ברשימה

פחד, דאעש / צילום: מתוך הוידאו
פחד, דאעש / צילום: מתוך הוידאו

בסקר שנערך במהלך השנה האחרונה על-ידי מכון המחקר "פיו", נשאלו 42 אלף אנשים מ-38 מדינות שונות אודות הפחדים שלהם. המשתתפים התבקשו גם לדרג את הפחדים.

תוצאות הסקר העלו כי תושבי ארצות-הברית, מרבית מדינות אירופה ורוסיה רואים בדאע"ש כאיום העיקרי על העולם וחוששים ממנו מאוד. 62% מכלל הנסקרים דירגו את ארגון הטרור כדבר שמפחיד אותם ביותר.

מיד לאחריו, השינויים באקלים וההתחממות הגלובלית מדאיגים את אזרחי העולם, במיוחד את אלה שמתגוררים ביבשת אפריקה ובאמריקה. אותם אנשים טוענים כי שינוי האקלים הוא איום גדול יותר אפילו מהטרור ועלול לגרום למשברים פוליטיים ולפגיעות קשות במשק.

39% מהנשאלים מוטרדים ממשבר הפליטים, ויותר ממחצית הנשאלים חרדים מהתקפות סייבר. במדינות מתקשות כלכלית, כמו ונצואלה ויוון, המשיבים לסקר אמרו שהמצב הכלכלי העולמי הוא הדאגה הגדולה ביותר שלהם.

אחד הנתונים המפתיעים בתוצאות הסקר היא העובדה שתושבי קוריאה הדרומית ווייטנאם חוששים דווקא מכוחה של סין והשפעתה בנושאים הביטחוניים, ולא דווקא מקוריאה הצפונית המאיימת באופן ישיר ומיידי על בטחונה של קוריאה הדרומית.

נוסף לאלה, יותר ויותר אנשים מודאגים מכוחה העולה של ארצות-הברית בראשות הנשיא דונלד טראמפ. רק 49% מהמשתתפים הביעו את דעתם החיובית על ארצות-הברית, לעומת 64% שהביעו דעה זהה במהלך כהונתו של הנשיא הקודם, ברק אובמה.