טבע מאיצה מכירות נכסים; תמכור את מדיס ומוצרי הנשימה?

טבע מנסה לקצץ את חובה ולשקם את דירוג האשראי שלה ■ זאת, בהמשך לדיווח על רצון החברה למכור את עסקי בריאות האישה שלה ואת החטיבה האירופית לאונקולוגיה ולטיפול בכאב

טבע / צילום: רויטרס
טבע / צילום: רויטרס

מקורות בטבע   אישרו לבלומברג שהיא שוקלת למכור את Medis, היחידה האיסלנדית של החברה, אשר מפתחת תרופות גנריות עבור חברות אחרות. כמו כן, לפי דיווחים שונים, החברה שוקלת למכור כמה ממוצרי הטיפול בנשימה שלה. המקורות, אשר בחרו שלא להיחשף, הוסיפו כי הנהלת טבע טרם קיבלה החלטה סופית בנוגע לנכסים שימכרו, והשיקולים בנושא עדיין נמצאים בשלבים מוקדמים.

מדיס, אשר מסתמכת על יכולות הפיתוח והייצור של טבע, מציעה מגוון מוצרים ופטנטים לחברות אחרות, וערכה מוערך בטווח שבין 500 מיליון ל-1 מיליארד דולר, בהתאם לאילו מנכסיה ימכרו. מכירת עסקי הנשימה תוכל להניב בין 500 מיליון דולר ל-2 מיליארד דולר, בהתאם לאילו טיפולים יוכללו ולערך שיינתן לתרופות שעודן נמצאות בשלבי פיתוח, העריכו המקורות.

החברה מסרה בתגובה על עסקה אפשרית למכירת מדיס כי "כפי שתקשרנו בחודשים האחרונים, טבע בוחנת כל הזדמנות למקד את עסקיה ולתעל את הפעילות, התהליכים והמבנה שלה. אנחנו יכולים לאשר שכחלק מתהליך זה, נתקבלה החלטה להחל במהלך של מכירה אפשרית של העסק של Medis. המכירה כפופה להגעה להסכם סופי עם קונה פוטנציאלי ולקבלת האישורים הרגולטוריים הנחוצים." מעבר לכך, "טבע לא מגיבה לשמועות בשוק."

יוזכר, כי בהודעתה האחרונה של החברה לבורסה אמר יו"ר הדירקטוריון של טבע והמנכ"ל הזמני שלה, פרופ' יצחק פטרבורג: "אנו ממוקדים בהפחתת עלויות משמעותית, הפקת ערך מקסימלי מנכסינו, מכירת נכסים וחיזוק המאזן שלנו. אנו נמשיך וננקוט צעדים נחושים להתמודד עם האתגרים של טבע."

טבע מנסה להקטין חוב בסך של כ-35 מיליארד דולר, לאחר שקנתה בתזמון לקוי את אקטביס, החטיבה הגנרית של אלרגן. התוכניות האפשריות למכור את מדיס ואת מוצרי ההנשמה שלה מצטרפת לתוכניות למכור גם את מוצרי בריאות האישה והחטיבה האירופית לאונקולוגיה ולטיפול בכאב. מספר חברות כבר גילו עניין בקניית המוצרים לטיפול בסרטן ובכאב, ובהן פרסנויס, מיילן ונוברטיס. מוצרי בריאות האישה עוררו עניין בקרב חברות השקעה פרטיות.