צפו: שתי אפליקציות ניווט והתמצאות מעולות לטיול בחו"ל

העידן הדיגיטלי יצר מציאות חדשה בתחום התיירות שמייעלת ומשדרגת את נוחות הנסיעה לחו"ל באופן משמעותי ■ הכירו שתי אפליקציות שימושיות שמאפשרת לתכנן ביעילות את הטיול בחו"ל ולנווט ולהתמצא בקלות בכל מקום אליו תגיעו

צ'ק אין, אפליקציות ניווט/ צילום: שאטרסטוק
צ'ק אין, אפליקציות ניווט/ צילום: שאטרסטוק

האפליקציה Rome2rio מאפשרת לכם לתכנן ביעילות ובקלות את הטיול שלכם ואת הניווט במהלכו. האפליקציה, שפועלת גם כאתר, מציגה את כל דרכי ההגעה מיעד א' ליעד ב' על פני הגלובוס. החיפוש נעשה לפי מדינות ערים או אטרקציות, והתוצאות כוללות דרכי הגעה בכל אמצעי תחבורה רלוונטי - טיסה, רכבת, רכב, מעבורת, אופניים ואפילו נסיעות שיתופיות.

היתרון הגדול הוא שלצד כל מסלול ודרך הגעה המוצגים על המפה תוכלו לקבל מחיר משוער לכלי התחבורה שבו בחרתם וזמנים מדויקים, למשל למועד יציאת הרכבת.

האפליקציה Glympse מאפשרת לכם לחלוק את המיקום המדויק שלכם על פני המפה ולשגר אותו מיידית לכל אדם מאנשי הקשר שלכם, גם אם אין ברשותו את האפליקציה. בשונה משליחת מיקום דרך וואטסאפ, כאן תוכלו להגדיר את משך הזמן בו אותו אדם יכול לראות את המיקום, כשתוכלו לשגר את מיקומכם באמצעות הודעת טקסט, במייל, בפייסבוק או בטוויטר.

לצורך קביעת המיקום המדויק, האפליקציה נעזרת בלוויינים, כשהיא מתחייבת לדיוק מרבי. הרעיון הוא שתוכלו לשתף את המכרים שבארץ, אבל בעיקר השירות יעיל לנוסעים המתפצלים במהלך הטיול, שיוכלו לעדכן איש את רעהו במיקומם המדויק, או אם חלילה אחד מבני המשפחה הלך לאיבוד במקום הומה אדם.