מועצת העיתונות מגיבה לנאום של נתניהו: "סכנה לדמוקרטיה"

בעקבות נאומו של נתניהו אמש בעצרת התמיכה בו, טוענת מועצת העיתונות: "הסימון החוזר ונשנה של ראש הממשלה את התקשורת כאויב הזומם הפיכה מהווה סכנה לאופיה הדמוקרטי של החברה בישראל"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

בעצרת התמיכה של הליכוד בראש הממשלה בנימין נתניהו, שנערכה אמש (ד') בגני התערוכה בתל-אביב נוכח החשדות החמורים נגדו, תקף נתניהו את התקשורת, אותה כינה "פייק ניוז", ואמר בין היתר כי "השמאל והתקשורת מתגייסים למסע ציד אובססיבי חסר תקדים נגדי ונגד משפחתי במטרה לבצע הפיכה שלטונית". 

בעקבות הנאום של ראש הממשלה, מועצת העיתונות, בראשות שופטת העליון בדימוס דליה דורנר, מזהירה היום (ה') כי הסימון החוזר ונשנה של ראש הממשלה את התקשורת כאויב הזומם "הפיכה" מהווה סכנה לאופיה הדמוקרטי של החברה בישראל.

ממועצת העיתונות העיתונות נמסר כי היא "דוחה את ניסיונותיו החוזרים ונשנים של בנימין נתניהו לערבב את התקשורת בהליכי החקירות נגדו, שמתבצעים על-פי חוקי מדינת ישראל... נזכיר את המובן מאליו: החקירות מתבצעות על-ידי משטרת ישראל בליווי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה. העיתונות תמשיך לדווח עליהן, ככל שהן קיימות, כי זאת חובתה לציבור".

עוד מוסיפה המועצה כי "הסימון הפסול של עיתונאים כאויב העם עלול להוביל לפגיעה של ממש בעיתונאים הנעים בשטח במצבי עימות במאמץ להביא לציבור תמונת מצב כמות שהיא - ולפגוע לא פחות במאמצי העיתונות החוקרת הפועלת לחשיפת פרשיות הכוללות מידע שזכותו ואף חובתו של הציבור להכיר".