נעילה חיובית בוול סטריט; מניית סנאפ התרסקה לאחר הדוחות

עלייה לקראת הנעילה נתנה לטבע עוד זמן בראש טבלת הישראליות ■ מניית סנאפ התרסקה לאחר הדוחות ■ טראמפ ממשיך בהתבטאויות כלפי צפון קוריאה ■ נעילה שלילית בשוקי אירופה ואסיה

חברת צ’ק פוינט / צילום: רויטרס
חברת צ’ק פוינט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות למרות המתיחות הגיאו-פוליטית בין ארה"ב לצפון קוריאה. באירופה נרשמו ירידות שערים לאחר נעילה שלילית בשוקי אסיה.

 

חברת התרופות הישראלית טבע המשיכה לרכז עניין לאחר הנפילה האדירה שרשמה בשבוע האחרון (יותר מ-45% מערך המניה). במהלך המסחר, ולאחר עליות במניית צ'ק פוינט , עבר שווי השוק של ענקית אבטחת המידע הישראלית את זה של טבע - והיא נהפכה לחברה הישראלית הגדולה ביותר בעולם. צ'ק פוינט  הודיעה על הארכת תוכנית הרכישה העצמית של מניות (buy back). 

עלייה לקראת סיום המסחר במניית טבע החזירה אותה אל מעל צ'ק פוינט במונחי שווי שוק, ותעניק למשקיעים החבוטים תקווה מסוימת לקראת שבוע המסחר הבא.

ברשימת החברות הישראליות (או בעלות הזיקה לישראל) שנסחרות בוול סטריט, החברה השלישית מבחינת שווי השוק היא מובילאיי , המפתחת מערכות בטיחות לרכב, שבדיוק השבוע הושלמה מכירתה לאינטל תמורת 15 מיליארד דולר. חברות ישראליות בולטות נוספות הן אמדוקס , שמספקת מערכות חיוב ותמיכה בלקוחות IT, שנסחרת בשווי כ-9.6 מיליארד דולר, וכן חברת הדשנים כיל  והחברה הביטחונית אלביט מערכות , ששתיהן נסחרות בשווי המתקרב לכ-6 מיליארד דולר.

היום פורסמו בארה"ב נתוני האינפלציה לחודש יולי.  מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.1% לאחר קיפאון בחודש הקודם. נתוני האינפלציה הם קריטריון חשוב בעיני הפדרל ריזרב בבואו לבחון את המשך העלאות הריבית. 

הסיפור של הימים האחרונים הן רוחות המלחמה וחילופי האיומים בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לבין שליט צפון קוריאה קים ג'ון און. באיום "טרי", נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ היום כי "האופציה הצבאית כבר על השולחן - 'התותח נעול וטעון' והצבא ערוך ומוכן לתקיפה אם צפון קוריאה תנהג בטפשות. אני מקווה שג'ון און יבחר בדרך אחרת".  

הכל החל בתחילת השבוע, אז פורסם כי צפון קוריאה התקדמה בהתחמשות הגרעינית שלה והצליחה למזער ראשי קרב גרעיניים שניתן להרכיב על גבי טילים בליסטיים בין-יבשתיים.

טראמפ הזהיר אז כי אם היא תמשיך לאיים צפון קוריאה תיתקל בזעם ואש כפי שלא ידעה מעולם. בתגובה ג'ון און איים לשגר טילים לגואם שבו נוכחות אמריקאית. יום לאחר מכן טראמפ אמר שכנראה הוא לא היה תקיף מספיק באזהרותיו והוסיף כי "אם קוריאה הצפונית רק תחשוב על תקיפה של אזרחינו או של בעלות בריתנו, עליה להיות מתוחה, מאוד מתוחה. יקרו להם דברים שהם מעולם לא חשבו שעלולים לקרות להם".

 

הלילה סין הצטרפה למאבק והודיעה כי אם ארה"ב תנסה לתקוף את צפון קוריאה אז היא תעצור בעדה, בעוד שתישאר נייטרלית במקרה של מתקפה מצד קוריאה הצפונית על ארצות הברית. במאמר מערכת בביטאון מפלגת השלטון הקומוניסטית בבייג'ינג היא כתבה כי "יש צורך להבהיר לכל המעורבים כי אם פעולותיהם יסכנו את האינטרסים של סין, נגיב ביד חזקה".

האירועים האלה מערערים את היציבות האזורית וגורמים למשקיעים למזער סיכונים, לברוח לנכסי מקלט, לממש רווחים או לשבת על הגדר ולחכות להתפתחויות. בכל מקרה - טוב לשווקים זה ממש לא עושה ולכן התשואה השלילית השבוע של המדדים.

מניית סנאפ  ריכזה עניין שלילי לאחר שפספסה את התחזיות בדוחות הרבעון אמש לאחר הסגירה, וכך גם Nvidia  . מנגד, נורדסטרום  פרסמה דוחות טובים. 

לפני פתיחת המסחר דיווחה הקמעונאית ג'יי.סי. פני