דולר טריפל איי גייסה 430 מיליון שקל בשלב המוסדי

החברה מחזיקה בדירוג AAA בתחזית יציבה מ-S&P מעלות להיקף סדרה של עד 2 מיליארד שקל, והיא צפויה בעתיד להגדיל את הסדרה הנסחרת ■ מדריך השקעה במט"ח

מימון וגיוס כספים / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מימון וגיוס כספים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

הסנטימנט השלילי בשווקים בימים האחרונים השפיע גם על גיוסי החוב הגדולים של חברות ישראליות, ובהן דולר טריפל איי. זו עדכנה ביום חמישי, במקביל לכישלון הנפקת UIRC האמריקאית, על השלמת השלב המוסדי בהנפקה, שבו הבטיחה גיוס בהיקף של כ-430 מיליון שקל. מדובר אמנם בסכום משמעותי, אולם הוא מהווה פחות ממחצית מסכום מקסימום של כ-1 מיליארד שקל שביקשה לגייס.

הריבית על האג"ח נקבעה על רמת המקסימום של 2.9%.

דולר טריפל איי, שהתאגדה כחברה למטרה ייעודית (SPC - Special Purpose Company) לצורך ההנפקה, מחזיקה בדירוג גבוה של AAA בתחזית יציבה מחברת S&P מעלות להיקף סדרה של עד 2 מיליארד שקל, וצפויה בהמשך להגדיל את סכום הסדרה הנסחרת.

בימים הקרובים מתוכננת השלמת הגיוס הראשון שלה, עם השלב הציבורי בהנפקה.

דולר טריפל איי מציעה אג"ח שתמורתה תשמש לרכישת דולרים אמריקאיים שיופקדו בפיקדונות מאושרים בבנקים מקומיים, ובכך תאפשר בפועל להשקיע בפיקדון דולרי סחיר בנקאי.

האג"ח, במח"מ של כ-5.6 שנים, מבטיחה לשמור על פיזור בין הבנקים וקובעת רף מקסימום של עד 50% מהתמורה להפקדה בפיקדון בבנק אחד. הקרן והריבית שלה ישולמו שקלית - בצמוד לשער הדולר, והיא תעמוד לפירעון בתשלום אחד בשנת 2023.

מאחורי החברה עומדים שלומי פרידמן ושמעון וקנין, בנקאים בעברם, שמחזיקים בחברה המנפיקה באמצעות חברת גלבוע בנקים הפרטית. את ההנפקה של השניים מובילה אפסילון חיתום.

דולר טריפל איי שואפת ל"השאת רווחי החברה, בין היתר בדרך של שאיפה למרווח ריבית גבוה ככל האפשר בין הריבית שאותה התחייבה החברה לשלם למחזיקי איגרות החוב, לבין הריבית שאותה תהיה החברה זכאית לקבל בגין הפיקדונות המופקדים בבנקים".

לקראת ההנפקה הסבירו במעלות, כי התמורה שתתקבל בהנפקה "תופקד בבנקים מגבים שדירוגם לא יפחת מ-AAA מקומי או מדירוג A מינוס גלובלי".

עוד נאמר, כי הדירוג המקדמי שהוענק לחברה המנפיקה "מקושר לדירוג הנמוך מבין דירוגי הבנקים המגבים, בבנק לאומי, בפועלים או במזרחי טפחות".

עוד ציינו במעלות כי "הסיכון העיקרי שבעלי האג"ח לא יקבלו את כספם בזמן תלוי ביכולת הבנק, מנפיק הפיקדון המגבה, לשלם את התחייבויותיו בזמן בהתאם להסכם הפיקדון".

טריפל
 טריפל