בזק: יו"ר החברה הזמני דוד גרנות נחקר בחשד לעבירות הלבנת הון; מעוכב במשרדי להב 433

(עדכון) גרנות הוא היו"ר הזמני של בזק, לאחר שהיו"ר הקבוע שאול אלוביץ' הורחק מהתפקיד בשל חקירת רשות ני"ע ■ בפרשה נעצרו הבוקר 5 אנשי עסקים, יחצ"ן ומיליארדר ישראלי

דוד גרנות / צלם: תמר מצפי
דוד גרנות / צלם: תמר מצפי

פרשת הלבנת ההון שנחשפה הבוקר על ידי חוקרי להב 433 במשטרת ישראל עשויה להתברר כפצצה לא קטנה בעולם העסקים. מעבר לאיש העסקים המוכר שנעצר והלוביסט/ יועץ/ יחצ"ן שנעצרו, נעצר היו"ר הזמני של בזק - שנכנס לתפקיד לאחר שהיו"ר הקבוע שאול אלוביץ' הורחק מהחברה עקב חקירת רשות ני"ע בעניינו.

עצור נוסף הוא עורך דין מוכר מתחום המס, ומיליארדר ישראלי ששמו כרגע אסור בפרסום. בזק פירסמה דיווח לבורסה מספר שעות לאחר התפוצצות הפרשה, בגלל שדרישת חוקרי המשטרה הייתה לאיסור פרסום - מה שסיבך את המצב ודרש מעורבות של בכירי הרשות לניירות ערך עם חוקרי המשטרה כדי להביא את המידע לידיעת הציבור.

דוד גרנות שימש בעברו כיו"ר הבנק הבינלאומי ומונה לאחרונה לתפקיד יו"ר בזק לאחר שהיו"ר הקבוע, שאול אלוביץ' הורחק מתפקידו בעקבות חקירת הרשות לני"ע. 

בפרשה שהתפוצצה הבוקר, נעצרו לחקירה באזהרה 5 חשודים, שאחד מהם הוא מאנשי העסקים הבולטים במשק הישראלי אשר שמו נקשר בעת האחרונה בפרשה נוספת בגינה הוא נחקר בפלילים. החשד הוא הלבנת הון בהיקפי עתק במסגרת עסקאות נדל"ן בינלאומיות. 

יחד עמו עיכבה היחידה הארצית של המשטרה בשעות הבוקר 4 חשודים נוספים לחקירה באזהרה, בגין חשד לביצוע עבירות על חוק איסור הלבנת הון, זיוף מסמך, שימוש במסמך מזויף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, שיבוש מהלכי משפט ומתן שוחד. החשודים נחקרים בחשד שפעלו יחד באופן שיטתי עם החשוד העיקרי וזאת על מנת לייצר ולהציג חוזים ועסקאות פיקטיביים, בין היתר בתחום הנדל"ן במדינה זרה וזאת לצורך העברות כספים והלבנת הון.