Hydrogen One - הטלפון שיציע תלת-ממד בלי משקפיים?

הטלפון מפותח ע"י יצרנית מצלמות הווידאו Red ונמצא עדיין בשלבי פיתוח ■ אב-הטיפוס של המכשיר נחשף לאחרונה בסרטון ראשון

רד, Hydrogen One/ צילום: מתוך הוידאו
רד, Hydrogen One/ צילום: מתוך הוידאו

בחודש שעבר יצרנית מצלמות הווידאו Red, הכריזה על טלפון חכם ראשון מתוצרתה ושמו Hydrogen One. החברה תיארה אותו אז כ"מכשיר המדיה" ההולוגרפי הראשון, ומעבר להדמייה יחידה ששוחררה עם ההכרזה, לאף אחד לא היה מושג בדיוק במה מדובר - עד השבוע האחרון כשהבלוגר מרקוס בראונלי העלה לרשת סרטון בן 5 דקות המתאר את המכשיר כפי שקיבל אותו לידיו מהיצרנית לבדיקה.

גולת הכותרת היא מה שמכונה כתצוגת ה-"Hydrogen" - מסך SHD בגודל 5.7 אינץ' שבנוסף לצפייה בתכני דו-ממד רגילים, אמור לאפשר לכם לצפות בתכני תלת-ממד, מבלי להיעזר בעזרים חיצוניים דוגמת משקפיים. בחברה מדגישים כי מדובר במכשיר שנולד לעידן המציאות הרבודה והמציאות המדומה. עוד טוענים שם כי המכשיר יגיע עם חדש אלגוריתם מוזיקה מתקדם שיאפשר שמע ברמת סראונד באוזניות.

בנוסף, המכשיר החדש מתואר כבסיס לפלטפורמה מודולרית שבאמצעותה תוכלו להוסיף תכונות נוספות. כזכור, חברות נוספות ניסו את הקונספט הזה ונכשלו דוגמת גוגל, LG ואפילו מודו הישראלית בזמנו.

יצרנית מצלמות האיכות האמריקאית Red היא שם דבר בעולם הווידאו, ידועה כמי שהצליחה כמעט במו ידיה לחולל מהפיכה של ממש בענף הצילום ולהביא איכויות של מצלמות פילם במאות אלפי דולרים לתוך מארזים דיגיטליים שעולים עשירית מהמחיר ושוקלים שבריר מהמשקל של אחיותיהן הגדולות. בחברה מספרים כי המכשיר החדש אמור להשתלב עם סדרת המצלמות הקיימות של החברה כמו גם אלו העתידיות ולשמש כבסיס למערכת מולטימדיה עתידית. המכשיר המסקרן צפוי להגיע לשווקים ברבעון הראשון של 2018. החברה החלה במכירה מוקדמת ומוגבלת של שני דגמים: האלומיניום שמתומחר ב-1,195 דולר ודגם טיטניום שמתומחר במחיר של 1,595 דולר.

יש לציין כי החברה עדיין לא פרסמה את המעבד בו תשתמש, או את המפרט המלא של המכשיר, אך ככל הנראה כל אלה יפורסמו בשבועות הקרובים.