גאדג'טים: סמארטפון U11 - מכשיר דגל שמעריצי HTC חיכו לו

ה-U11 מגיע עם מסך שעומד ראש בראש עם אלה של LG או סמסונג ■ הוא מהיר, עובד בצורה חלקה ומגיע עם חומרה עדכנית ■ המצלמה מייצרת תמונות חדות מאוד, עם גוון צבע עשיר ורמת פירוט גבוהה ■ וגם: תכירו את יישום ה"סחיטה"

מעריצי HTC מחכים כבר הרבה זמן למכשיר דגל אמיתי מבית החברה הטיוואנית. למרות של-HTC יש כמעט באופן קבוע סמארטפונים טובים, עדיין היה חסר לה מכשיר מנצח, כזה שעומד ראש בראש מול כל המתחרים הגדולים בשוק. ה-U11 מחזיר את HTC למפת מכשירי הדגל.

"סחיטה": ב-HTC חיפשו דרך לייחד את ה-U11 משאר הסמארטפונים בשוק, הם מצאו אותה עם מנגנון סחיטה מיוחד (Squeeze) הנקרא Edge Sense. בצדדים של הסמארטפון ממוקמים חיישנים, המזהים את עוצמת הלחיצה של היד. ניתן בצורה הזו לקבוע שסחיטה ראשונה מפעילה את המצלמה וסחיטה נוספת מבצעת צילום.

ניתן להגדיר את המנגנון הזה לביצוע פעולות אחרות כמו כניסה לפייסבוק או צילום מסך. בכל אופן, אנחנו השתמשנו במנגנון הסחיטה לצילומי סלפי, כך יכולנו להחזיק את הסמארטפון וגם לבצע את הצילום. זה עבד נהדר והמשכנו להשתמש ביכולת הזו לאורך הבדיקה.

מסך: ל-U11 יש מסך שעומד ראש בראש עם אלה של LG או סמסונג. מדובר במסך 5.5 אינץ' ברזולוציית 2K עם זכוכית 3D מסוג גורילה גלאס 5. מדובר במסך חד עם צבעים עשירים ועם תאורה אחורית חזקה, היודעת להתמודד עם השמש הישראלית. החיסרון הגדול במסך הוא השוליים, שנראים הרבה פחות טוב מה-S8 או ה-G6.

עיצוב: ל-U11 יש גב מזכוכית מבריקה, אצלנו הוא היה בצבע שחור, אבל יש גם כחול, כסף ואדום. הגב של המכשיר הוא מגנט לטביעות אצבע (הערכה אפילו כוללת מטלית ניקוי). המראה המעוצב כולל מלבד זכוכית בגב המכשיר, זכוכית גם בחלק הקדמי ופס מתכת המחבר בינהם. העובי של המכשיר עומד על 7.9 מ"מ והמשקל 169 גרם. זה סמארטפון שנראה טוב, אפילו כולל עמידות למים (מטר אחד עד חצי שעה) אבל השוליים היו צריכים להיעלם.

ממשק: HTC מנסה לשמור על חוויה דומה לזו של האנדרואיד המקורית, למרות שיש הבדלים מסוימים. למשל, מלבד העוזרת הקולית גוגל אסיסטנט (לא זמינה בעברית), נוספה גם העוזרת הקולית אלכסה (לא בארץ) ועוד עוזר בשם Sense Companion של HTC. זה דווקא כן פעיל בארץ, כאשר הוא מעדכן על זמני יציאה לפגישות, מספר צעדים ביום ומתי כדאי לטעון את הסוללה (על סמך היומן). גרסת האנדרואיד עדכנית - נוגט (7.1.1).

חומרה: ה-U11 מתפקד בדיוק כמו שמכשיר דגל צריך לתפקד, הוא מהיר, עובד בצורה חלקה ומגיע עם חומרה עדכנית: סנפדרגון 835, 4 ג'יגה זיכרון עבודה וזיכרון פנימי של 64 ג'יגה, כאשר יש אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. למי שרוצה להשקיע קצת יותר, יכול לקנות את גרסת ה-6 ג'יגה זיכרון עבודה עם 128 ג'יגה נפח אחסון.

אוזניות: ב-HTC אומנם הסירו כבר ב-U Ultra את מחבר האוזניות (3.5 מ"מ) ועברו לחיבור USB-C. הפיצוי על כך מגיע בדמות אוזניות מיוחדות המגיעות בערכה וטכנולוגיה בשם USonic. טכנולוגיה זו מבצעת התאמה של הצליל למבנה האוזן והסביבה, מגבירה את הצלילים הפחות ברורים ומנמיכה את החזקים.

התחושה אחר ההתאמות הדרושות היא שהצליל פתוח יותר, מרגיש קצת יותר נעים ובעיקר אוטם מעט את רעשי הרקע החיצוניים מלהיכנס לאוזן. מדובר בסך הכל באוזניות חוטיות מוצלחות, כשמסתכלים עליהן כאוזניות אשר מקבלים בתוך הערכה המקורית. בנוסף, הערכה גם כוללת מתאם 3.5 מ"מ ל-USB-C, עבור אוזניות רגילות.

מצלמה: ה-U11 מצליח לייצר תמונות נהדרות. מדובר בתמונות חדות מאוד, עם גוון צבע עשיר ורמת פירוט גבוהה. מדובר במצלמה מוצלחת שאפילו המיקוד שלה מאוד מהיר והתמונות יוצאות חדות, גם כשילדים נמצאים בתנועה. תמונות במקומות עם תנאי תאורה לא אופטימליים יצאו ברורות, אבל עדיין היו רמות גירעון מסוימות. מבחינת נתונים טכניים, מדובר בחיישן 12 מגה פיקסל עם מייצב תמונה אופטי ומפתח צמצם f1.7. אפילו מצלמת הסלפי לא גרועה כמו ברוב הסמארטפונים. התמונות לא מרוחות וגם כאן רמת הפירוט יותר ממספקת. חיישן 16 מגה פיקסל ומפתח צמצם f2.0.

סוללה: הסוללה פעלה עד שעה 20:00 בערב, לא מספיק לטעמנו. מה שפוגע בשימוש בסוללה זו אפליקציית ניוז ריפבליק ש-HTC התקינה במכשיר, כאשר כל ניסיון להיפטר ממנה או לנטרל חלק מהיכולות שלה, לא מנעו ממנה לעבוד ברקע. מבחינת טעינה מהירה - טעינה של רבע שעה סיפקה 20% מהסוללה, בעוד שחצי שעה טעינה הגיעה ל-40% אנרגיה.

בשורה התחתונה, ה-U11 הוא סמארטפון דגל אשר לא מאכזב את מעריצי החברה. האם הוא יצליח לגרום למאסה קריטית של צרכנים להעדיף אותה על המתחרים הקוראיניים או הסיניים? כנראה שלא. HTC אף פעם לא הצטיינה בשיווק או תמחור אגרסיבי, דבר שבלעדיו קשה לשרוד בשוק התחרותי הזה. מי שבכל זאת רוצה להתנסות בסמארטפון משובח, לא יצטער על כך.

מחיר: 3,150 שקל לגרסת ה-64 ג'יגה ו-3,600 שקל לגרסת 128 ג'יגה (יבואן טאץ' גרופ).

ציון: 9

*** צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.