דוחות דלק קידוחים: עלייה בצריכת הגז מתמר, תחלק דיבידנד

הכריזה על דיבידנד רבעוני בהיקף 300 מיליון דולר ■ הרווחים הרבעוניים (בנטרול עלות קידוח דולפין - 24.5 מיליון דולר) עמדו על 83.5 מיליון דולר; ללא הנטרול הרווחים עמדו על 59 מיליון דולר, לעומת 64 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד

יוסי אבו / צילום: יעל צור. באדיבות ועידת אנרגיה ועסקים
יוסי אבו / צילום: יעל צור. באדיבות ועידת אנרגיה ועסקים

דלק קידוחים  מפרסמת היום (ג') דוחות כספיים ראשונים כשותפות ממוזגת עם אבנר, במסגרתם אישר הדירקטוריון חלוקת דיבידנד רבעוני בהיקף כולל של 300 מיליון דולר. מתחילת השנה הכריזה וחילקה השותפות רווחים בהיקף של 680 מיליון דולר, המשקפים תשואת דיבידנד של 16% לתקופה הרלוונטית.

בשורה התחתונה, רווחי דלק קידוחים במחצית הראשונה של השנה רשמו עלייה של 8% ל-137 מיליון דולר, בעוד הרווחים הרבעוניים (בנטרול עלות קידוח דולפין - 24.5 מיליון דולר) עמדו על 83.5 מיליון דולר. ללא הנטרול, הרווחים עמדו על 59 מיליון דולר, לעומת 64 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

עוד עולה מהנתונים כי במהלך הרבעון השני נרשמה עלייה של 8.6% באספקת הגז לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והיקף האספקה עמד על 2.5 BCM (לעומת 2.3 BCM ברבעון המקביל אשתקד). מגמת העלייה בביקושים לגז טבעי במשק נרשמה הן בסקטור ייצור החשמל והן בסקטור התעשייה בישראל, והמכירות במחצית הראשונה כוללות גם את אספקת הגז הטבעי מתמר למפעלי ים המלח הירדניים, החל מינואר השנה. 

נזכיר כי ברבעון החולף השלימה השותפות את הנפקת תמר פטרוליום , אשר רכשה 9.25% מחלקה של השותפות במאגר תמר, ושיקפה לו ערך של 11.9 מיליארד דולר. רווחי המכירה ישתקפו בדוחות הרבעון השלישי.

המנכ"ל יוסי אבו ציין עם פרסום הדוחות כי "תוכנית הפיתוח של מאגר לוויתן מתקדמת בהתאם ללוחות הזמנים ולתקציב שאושר, ואנו צפויים להזרים גז לפני סוף שנת 2019 מתוך מטרה לענות על הביקושים הגוברים במשק הישראלי ולייצא גז לשווקים אזוריים. יתרונותיו הכלכליים והסביבתיים של הגז הטבעי הביאו לגידול של 33% בביקושים לגז טבעי במשק הישראלי בארבע השנים האחרונות, ואלה צפויים להמשיך ולעלות גם בשנים הקרובות".