דירקטוריון תע"א אישר את מינוי הראל לוקר ליו"ר החברה

במשך כשנה החברה פעלה בלי יו"ר - על רקע הקשיים של שר הביטחון אביגדור ליברמן לקדם את מינוי מקורבו והשר לשעבר מטעם מפלגתו ישראל ביתנו יאיר שמיר לתפקיד זה

הראל לוקר / צילום: תמר מצפי
הראל לוקר / צילום: תמר מצפי

סוף סוף יש לתעשייה האווירית יושב ראש: דירקטוריון התעשייה האווירית אישרה היום (ד') בצהריים את מינויו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, הראל לוקר לתפקיד יו"ר החברה.

זאת, לאחר שבמשך כשנה החברה פעלה בלי יו"ר - על רקע הקשיים של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לקדם את מינוי מקורבו והשר לשעבר מטעם מפלגתו ישראל ביתנו, יאיר שמיר, לתפקיד זה. שמיר פרש בחודשים האחרונים מההתמודדות - לאחר שהוועדה לבחינת מינויים בחברות הממשלתיות הצביעה על שורה של ניגודי עניינים שבהם הוא עומד.

כעת, מינויו של לוקר טעון באישור הוועדה לבחינת מינויים של רשות החברות ובאישורם של שרי הביטחון והאוצר.

היו"ר הקודם של החברה, רפי מאור, סיים את תפקידו לפני כשנה - כשברקע עימותים מתוקשרים עם מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב.

זמן קצר לאחר מינויו לוקר הודה לחברי הדירקטוריון שבחרו בו: "אני שמח וגאה על האפשרות שאכהן כיו"ר החברה הביטחוניות הגדולה בישראל. תרומתה של תע"א לביטחון ישראל היא אדירה ומעטות החברות בארץ שיש להן השפעה מכרעת על חייהם ועל ביטחונם של אזרחי ישראל. רק לפני כשבועיים היכולות של החברה באו לידי ביטוי בשיגור של שני לוויינים פרי פיתוחה לחלל", אמר.

על פי הערכות שהעלו גורמים ממשלתיים בכירים במהלך השבועות האחרונים, לא צפויים קשים באישור מינויו של לוקר במסגרת דיונים הוועדה לבחינת מינויים. ללוק השכלה משפטית וניסיון שצבר במשך כ-20 שנה במסגרת שותפויות במשרדי עורכי דין בארץ ובארה"ב וזאת - טרם כוהנתו בת ארבע השנים בתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה.

לאחר שסיים את תפקידו במשרד ראש הממשלה, וזמן קצר לפני שהשרים כחלון וליברמן סיכמו על מינויו לתפקיד יו"ר תע"א, לוקר הצטרף לשורות משרד עורכי הדין מ. פירון שמספק שירותים למתחרה של תע"א- אלביט מערכות.

עם זאת, גורם ביטחוני העריך כי לקראת מינויו לתפקיד החדש - לוקר יסיים את תפקידו במ. פירון.

יצוין כי לוקר עתיד להיכנס לתפקידו החדש בתע"א בזמן שהחברה מטולטלת מחמת חקירת המשטרה בשל החשדות לשחיתות, ובמסגרתה נעצרו גם רבים מבין חברי ועד העובדים.

יחסי העבודה בחברה מתוחים, בימים האחרונים הוועד וההסתדרות הכללית הכריזו על סכסוך עבודה וקיימו פעולות מחאה נגד ההנהלה- בטענה שהיא מסרבת לשתף את העובדים בבונוסים.

שבעה מבין חברי הוועד ובהם גם היו"ר שלו, אהוד נוף ויאיר כץ, בנו של שר העבודה והרווחה, חיים כץ שאף הוא היה ראש הוועד בחברה- מושעים מתפקידיהם בתע"א בשל מעצרם לחקירה בשל חשדות שהועלו נגדם. גורמים העריכו כי בקרוב הנהלת החברה תידרש להחליט אם להאריך את תקופת ההשעיה של חברי הוועד.