דוחות תע"א: צבר ההזמנות בשיא - מעל 11 מיליארד דולר

עסקת מכירת מערכות טילי ההגנה ברק 8 לצבא ההודי בהיקף של כ-2.4 מיליארד דולר הקפיצה משמעותית את צבר ההזמנות ■ מנכ"ל החברה, יוסי וייס: "צריך לעבוד קשה כדי לשמר צבר כזה"

חטיבת בדק / צילום: תעשיה אווירית מתוך סרטון החברה
חטיבת בדק / צילום: תעשיה אווירית מתוך סרטון החברה

לצד אישור מינויו של הראל לוקר לתפקיד יו"ר דירקטוריון התע"א, וזאת לאחר שבמשך כשנה החברה פעלה ללא יו"ר, אישר היום (ד') דירקטוריון החברה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השני.

מהדוחות עולה כי בין מרץ ליוני הסתכמו המכירות של התעשייה האווירית ב-859 מיליון דולר, ירידה של 2.1% ביחס להיקף המכירות שלה ברבעון המקביל אשתקד. בתע"א מסבירים את הנתון בירידה בהכנסות של חטיבת כלי טייס צבאיים- שחלקה קוזזה בעליה במכירות של חטיבת מערכות טילים וחלל.

הרווח הגולמי של תע"א ברבעון היה 121 מיליון דולר, עליה ביחס לרבעון המקביל אשתקד, שבו הם הסתכמו ב 119 מיליון דולר.

ברבעון השני של השנה הסתכם הרווח התפעולי של החברה בכ-16 מיליון דולר, ירידה לעומת הרווח התפעולי ברבעון השני של 2016 שעמד על 22 מיליון דולר. ה EBITDA ברבעון הסתכם בכ-62 מיליון דולר, עליה של 10 מיליון דולר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-21 מיליון דולר, לעומת 6 מיליון דולר ברבעון המקביל מ 2016.

כצפוי, עסקת מכירת מערכות טילי ההגנה ברק 8 לצבא ההודי בהיקף של כ-2.4 מיליארד דולר הקפיצה משמעותית את צבר ההזמנות של החברה לכ-11.2 מיליארד דולר וזאת בהשוואה לצבר הזמנות של 9 מיליארד דולר בסוף 2106.

77% מהצבר מיועד ליצוא ללקוחות החברה בחו"ל: "צריך לעבוד קשה כדי לשמר צבר כזה", אמר לאחר פרסום הדוחות מנכ"ל התע"א, יוסי וייס בשיחה עם "גלובס": "הצבר המרשים הזה יאפשר לנו למנף אותו למען פיתוח של טכנולוגיות עתידיות ומוצרים עתידיים. עם זאת, התחרות בכל המקומות שבהם התע"א פועלת היא קשה ומתאפיינת באתגרים שמתעצמים הן בארץ והן בחו"ל אבל כשהבסיס איתם- ההתמודדות נוחה יותר".

תזרים המזומנים החיובי של תע"א הסתכם ברבעון האחרון ב 208 מיליון דולר, בהשוואה לתזרים מזומנים שלילי ברבעון המקביל אשתקד שהסתכם בכ-69 מיליון דולר. התזרים החיובי הוסבר בהנהלת החברה בשינויים בסעיפי ההון החוזר שלה.

לדברי וייס "התוצאות של הרבעון מעידות על האצה והעמדה משמעותיים בעשייה העסקית והשיווקית, הישגים אלה משמעותיים ובולטים לאחר תקופה של התמודדות עם שורת אתגרים מבית ומחוץ".

הוא הוסיף והתייחס למצב השוק הביטחוני בעולם ואמר כי "מגמת הגידול בתקציבי הביטחון במדינות רבות נמשכת- ואיתה הביקוש לפתרונות טכנולוגיים מתקדמים שמותאמים לדרישת הלקוחות".

התעשייה האווירית נתונה מזה מספר חודשים לחקירת משטרה המתנהלת ביחידה להב 433 בחשד למעשי שחיתות. חקירת החשדות הסתעפה והובילה גם למעצרם של 7 מבין חברי ועד העובדים ובהם היו"ר שלו, אהוד נוף. בשל החשדות- חברי הוועד שנעצרו לחקירה הושעו מתפקידיהם בחברה.

בשיחה עם "גלובס" סירב המנכ"ל וייס לומר אם יש בכוונת הנהלת החברה לחדש בקרוב את השעייתם: "אני מקווה שיתברר שכל החשודים בפרשה זו יצאו זכאים", אמר.

השעיית חברי הוועד מתפקידיהם יצרה תסיסה בתוך החברה ופגע ביחסי העבודה הפנימיים. לפני כשבוע העובדים וההסתדרות הכריזו על סכסוך עבודה ומאיימים להשבית את החברה בעוד כשבוע וזאת בטענה שההנהלה לא משתפת את העובדים בחלוקת בונוסים.