ניקול ריידמן חזרה לבית רה"מ לתעד איך חיים ברחוב בלפור

ניקול ראידמן, חברה קרובה של משפחת רה"מ, פרסמה סרטון בו היא מסיירת בקומה השנייה במעון ראש הממשלה - הקומה הפרטית ■ "מזעזע, מחבלים בכלא חיים בתנאים טובים יותר - נחנקתי מהריקבון"

יאיר נתניהו  שרה נתניהו ובנימין נתניהו  / צילום: חיים צח - לע"מ
יאיר נתניהו שרה נתניהו ובנימין נתניהו / צילום: חיים צח - לע"מ

שלושה חודשים אחרי הביקור האחרון והמתוקשר שלה במעון ראש הממשלה, "המעושרת" ניקול ראידמן, חברתם של בני הזוג נתניהו, חוזרת לסיבוב נוסף: לאחר הסרטון הקודם שפרסמה ראידמן, עלו טענות שהוא מציג רק את המטבח והקומה התחתונה וכי המצב בקומת המגורים טוב בהרבה. כעת, ראידמן חוזרת למעון הרשמי ומתעדת בעצמה מה קורה בקומה השנייה. "המצב מזעזע, באמת אף אחד לא חי באושר ולא בפאר, ככה לא חיים", אומרת ראידמן בתיעוד שצילמה. בתגובה, חשב משרד ראש הממשלה אלי ביתן אומר לחדשות 2 כי מדובר בניסיון פסול להפעיל עליו לחץ בעניינים אחרים, אך לא הסכים לפרט.

חברה הקרובה, ראידמן, אפשרו שוב להיכנס למעון ראש הממשלה הפעם במטרה ברורה אחת - להדוף את הטענות שעלו ולפיהן - ראש הממשלה ורעייתו מסתירים מטבח מפואר בקומת המגורים. "קבלו בבקשה - הקיר הכי יפה במדינת ישראל, מעון ראש הממשלה קומה עליונה - עובש", היא ממשיכה. "איפה הברזים מזהב שהבטיחו לי, איפה? חיפשתי ולא מצאתי". התיעוד התקבל בחדשות 2 מידיה של ראידמן, כשעד היום, אף צוות צילום לא הורשה להיכנס למעון הרשמי.

לאורך התיעוד, ראידמן חוזרת ומציינת פעם אחר פעם את הרטיבות שניתן למצוא ברחבי הבית. "גם פה בתקרה יש עובש ותקרה מתפוררת על ראשו של ראש הממשלה, רעייתו והילדים ששותים פה קפה בבוקר", היא מתארת מתוך המטבח בקומת המגורים.

נתניהו וראידמן מתחזקות כבר תקופה ארוכה חברות קרובה. אשת העסקים שמנהלת חנות יוקרה בכיכר המדינה הייתה אחראית, בין היתר, למלתחה של רעיית ראש הממשלה. אך לא מדובר רק בסרטון הזה: השבוע, בעיתוי לא מקרי, התפרסם חלק מריאיון שהעניקה נתניהו לראידמן בתכנית הרדיו שלה ותשודר ביום שישי במלואה. "עיקר השנים שלי, בעיקר בתואר השני, עבדתי בניקיון משרדים בלילות", סיפרה נתניהו. "ניקיתי רצפה, שירותים, כיורים, כל מה שיש במשרד. זה היה משרד של קבלני בניין. אחרי שיצאתי משם, היה אפשר לאכול מהרצפה".

ימים אלה הם ימים סוערים עבור משפחת ראש הממשלה: שלל חקירות ואפילו כתב אישום שצפוי להיות מוגש בפרשת המעונות. כל אלה, ככל הנראה הביאו להחלטה להציג תדמית אחרת מזו שמצטיירת. זו גם לא הפעם הראשונה שבני הזוג נתניהו או באי כוחם מתלוננים על התנאים הירודים במעון. מלבד ראידמן, גם המעצב מושיק גלאמין הוזעק למקום בעבר כדי להתרשם.

הטענות הללו אפילו עלו במהלך הביקור הרשמי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל לפני מספר חודשים. "תודות לכם, עלה בידינו לצבוע את הקירות, השגנו את התקציב לצבוע את הקירות", אמר נתניהו לטראמפ. אף אחד לא חולק על כך שהתנאים במעון שמארח ראשי ממשלה ונשיאים מרחבי העולם לא צריכים להיות ירודים כל כך. אך נשאלת השאלה - האם יש מי שעוצר את השיפוץ ההכרחי במעון הרשמי, ולמה?