הפסד לאנזימוטק עקב מחיקת מלאי

לאחרונה ביצעה פרוטרום מהלך לא שגרתי עבורה: רכישה בשוק של מניות חברת אנזימוטק, הפועלת בתחום הרכיבים התזונתיים ותוספי התזונה. פרוטרום הגיעה להחזקה של 9.6% מההון של אנזימוטק, בהשקעה של 17.2 מיליון דולר - אולי מתוך כוונות לתפוס את השליטה בחברה בעתיד.

אתמול (ד') פרסמה אנזימוטק ממגדל העמק, הנסחרת בנאסד"ק, דוחות לא טובים. בשורה העליונה דווח אמנם על גידול של 31% בהכנסות הרבעון השני לעומת המקביל, לרמה של 19.6 מיליון דולר, אך החברה גם ביצעה מחיקת מלאי בהיקף של 3.3 מיליון דולר, מה שהעביר אותה להפסד נקי של 2.3 מיליון דולר, לעומת רווח של 200 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מניית אנזימוטק סגרה אתמול את המסחר בירידה של 2% למחיר של 10 דולר, המשקף שווי חברה של כ-230 מיליון דולר. אנזימוטק הנפיקה את מניותיה בנאסד"ק בספטמבר 2013, במחיר של 14 דולר למניה, ובחודשים שלאחר ההנפקה טיפסה המניה עד לשיא של 34 דולר. העלייה הדרמטית הביאה את בעלי המניות הגדולים בחברה (קיבוץ מענית, קרן עופר היי-טק וקרן מילניום) לבצע בפברואר 2014 הצעת מכר בהיקף של כ-130 מיליון דולר. לאחר מכן חוותה החברה הידרדרות בעסקיה, מחיר המניה קרס במהלך 2014, ובנובמבר 2016 הגיע לשפל של 5.7 דולרים. החברה מנוהלת כיום ללא בעל שליטה מרכזי, מה שיכול לאפשר כמובן מהלך השתלטות עליה.

נראה כי פרוטרום מעוניינת בעיקר בקו המוצרים העצמאיים של אנזימוטק, המנוהלת על ידי ארז ישראלי, מותג ה-VAYA, של תוספי מזון מגובים במחקר קליני בתחומים של הורדת כולסטרול, שיפור הזיכרון וטיפול בהפרעות קשב. מוצרים אלה משווקים בארה"ב (ובישראל על ידי טבע ישראל) והפעילות צומחת. לעומת זאת, פרוטרום פחות מעוניינת במוצרי שמן הקיריל (תחליף לאומגה 3) ובחומצות השומן המתווספות לתרכובות מזון לתינוקות.