נעילה שלילית בבורסות אירופה על רקע הפיגועים בברצלונה

מניות חברות התעופה, ביניהן לופטאנזה וריינאייר, רשמו ירידות של יותר מ-2% ■ מגמה מעורבת במסחר בניו-יורק

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

ירידות שערים נרשמו היום (ו') במדדי המניות המובילים בבורסות אירופה, על רקע מתקפת הטרור בספרד. בוול סטריט נרשמת כעת מגמה מעורבת. 

שישה אזרחים ושוטר נדרסו ונפצעו הלילה (שישי) בעיירה קמברילס בקטלוניה שבספרד בידי חמישה מחבלים. החמישה חוסלו על ידי המשטרה, שכינתה את האירוע "מתקפת טרור נוספת", זאת אחרי פיגוע הדריסה שאירע אמש בברצלונה, שבו נהרגו 13 בני אדם ונפצעו כמאה נוספים. לדברי המשטרה, החמישה, שנסעו ברכב מסוג אאודי, נשאו עליהם חגורות נפץ. אחד המחבלים יצא מהרכב כשהוא נושא סכין, לפני שחוסל.

הפיגוע התרחש בעיירה קמברילס המרוחקת כמאה קילומטרים דרומית מברצלונה, ולדברי המשטרה למעורבים בו יש קשר לפיגוע הדריסה אמש בעיר. בתחילה הגדירה המשטרה את התקרית "אירוע ביטחוני" ולאחר מכן הצהירה כי מדובר במתקפת טרור נוספת.

זהו אירוע שלישי בתוך יממה בחבל קטלוניה. בלילה שבין רביעי לחמישי אירע פיצוץ בבית בעיירה אלקנר, שבו נהרג אדם. מחקירה ראשונית של משטרת ספרד, עולה כי הפיצוץ הוא ככל הנראה תוצאה של הכנת חומרי נפץ לטובת ביצוע פיגוע שהשתבשה. גורם משטרתי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי דרי הבית באלקנר הכינו שם מטעני חבלה.

מניות חברות התעופה, ביניהן לופטאנזה וריינאייר, רשמו ירידות של יותר מ-2%. 

באסיה הסתיים המסחר בירידות, בעקבות המגמה השלילית אמש בוול סטריט והפיגועים בספרד אתמול והיום. 

 

 

אתמול כאמור ננעל המסחר בוול סטריט ברידות שערים חדות, על רקע נעילה שלילית בבורסות אירופה ובצל הפיגוע בברצלונה. "מדד הפחד" (VIX) זינק בחדות. 

השווקים גם יורדים על רקע ההבנה של יותר ויותר מנהלי השקעות וסוחרים כי הנשיא טראמפ יתקשה לבצע את עיקרי המדיניות שלו, ובעיקר להעביר את רפורמת המסים שאמורה להביא לעלייה ברווחי החברות.

מניית לנובו רשמה ירידה של כ-4% לאחר שיצרנית המחשבים דיווחה על הפסד של 72 מיליון דולר ברבעון השני של השנה.