פיגוע הדקירה ברוסיה: דאע"ש לקח אחריות

ארגון המדינה האסלאמית נטל אחריות לפיגוע בעיר סורגוט שבסיביר, שבו נפצעו שמונה בני אדם על-ידי גבר חמוש בסכין ■ החשוד נורה ונהרג והמשטרה פתחה בחקירה

דקירה, פיגוע / צילום: רויטרס
דקירה, פיגוע / צילום: רויטרס

 

הטרור של דאע"ש באירופה נמשך: הבוקר (שבת) נפצעו שמונה בני אדם באירוע דקירה בעיר סורגוט שבסיביר, רוסיה. התוקף נורה ונהרג, והמשטרה המקומית פתחה בחקירה: אחר הצוהריים הודיע ארגון דאע"ש על נטילת אחריות לפיגוע - כך נכתב בסוכנות הידיעות הרשמית של הארגון, ימים בלבד לאחר הפיגועים בברצלונה ובקמברילס בספרד, שאותם ביצעו תומכי הארגון.

אדם חמוש בסכין דקר ופצע שמונה בני אדם ברחוב מרכזי בעיר הסיבירית, ותוך זמן קצר השוטרים ירו בו והרגו אותו במקום.

במשטרה המקומית אמרו כי המניע לאירוע טרם התברר, אך הדוקר זוהה על-ידי המשטרה המקומית. מבית החולים המקומי נמסר כי ארבעה מהפצועים "במצב קריטי".

בתחילה דווח בסוכנות ידיעות רוסיות כי האירוע "ככל הנראה לא קשור לטרור", ונטען כי התוקף סבל מבעיות נפשיות, אך בדאע"ש טוענים כי הדוקר תמך בעמדות הארגון.

הכוננות הגבוהה בספרד נשמרת

בתוך כך, בספרד נמשכת הכוננות הגבוהה לאחר הפיגועים בברצלונה ובקמברילס. כמו כן נמשך המצוד אחר יונס אבו יעקב בן ה-22, שחשוד כי נהג ברכב המסחרי שדרס עשרות בברצלונה. "תא הטרור פורק לחלוטין", הצהיר שר הפנים הספרדי חואן איגנסיו זואידו. לדבריו, 12 צעירים - מרביתם ממוצא מרוקני - היו חברים בתא הטרור.

המשטרה הספרדית ממשיכה לחפש אחר אבו יעקב, שככל הידוע לא נורה למוות בזירת הפיגוע השני בקמברילס, שבו נהרגה אישה נוספת - יממה לאחר שנקבע מותם של 13 מהנפגעים בברצלונה.