טאואר: הסכם להקמת מפעל חדש בסין; קיבלה 18 מיליון דולר

המפעל החדש יוקם במימון מלא של החברות הסיניות מקבוצת Tacoma ■ טאואר תהיה זכאית ל-50% מקיבולת הייצור המתוכנן ■ חלקה של טאואר בהסכם הוא לספק את מומחיותה הטכנולוגית וכן ייעוץ והטמעה של תהליכי הייצור

ראסל אלוואנגר / צילום: איל יצהר
ראסל אלוואנגר / צילום: איל יצהר

יצרנית השבבים טאואר   מרחיבה את פעילותה ואת קיבולת הייצור שלה: החברה דיווחה היום (ב') על הסכם להקמת מפעל ייצור חדש בסין, וכחלק מההסכם, טאואר תהיה זכאית ל-50% מקיבולת הייצור המתוכנן.

המפעל החדש יוקם במימון מלא של החברות הסיניות מקבוצת Tacoma, שתהיה אחראית לממן את כל פעילות ההקמה, ההנדסה והבינוי ותהליך הרצת המפעל, במימון של CREDITO CAPITAL תוך סיוע וקבלת מימון מ-Nanjing Economic and Technology Development Zone וכן ממשקיעים סיניים פוטנציאליים נוספים.

טאואר לא תשתתף בעלות ההקמה או המימון. היא מצידה אף מקבלת כעת תשלום ראשון בסך 18 מיליון דולר כאבן דרך הראשונה מתוך ההסכם עם Tacoma. חלקה של טאואר בהסכם הוא לספק את מומחיותה הטכנולוגית וכן ייעוץ והטמעה של תהליכי הייצור אשר בעבורם תקבל תשלומים נוספים לאורך השנים הקרובות בהתאם למתווה אשר יקבע בהסכם הסופי.

המפעל החדש יהיה מפעל ייצור 8 אינץ' באזור התעשייה נאנג'ינג בסין, והוא מתוכנן לייצר 40 אלף פרוסות בחודש. טאואר תוכל להשתמש בקיבולת הייצור בהתאם לשיקול דעתה והדבר יאפשר לה, לדבריה, "גמישות רבה יותר במתן מענה לצרכים הגלובליים הגדלים של החברה".מניית טאואר זינקה בעקבות הדיווח ב-4.5% בבורסה בת"א ונסחרת במגמה חיובית גם בטרום מסחר בנאסד"ק.

מתחילת השנה, מניית טאואר הוסיפה לערכה 31.5% ובשנה החולפת היא טיפסה ב-65.4%. כיום שווי השוק של החברה עומד על 2.4 מיליארד דולר. "אנו נמצאים בחיפוש מתמיד אחר מימוש הזדמנויות עסקיות, בעולם בכלל ובסין בפרט, ומשוכנעים כי ההסכם עם Tacoma מהווה התאמה מצוינת לאסטרטגיה העסקית והתפעולית של טאואר-ג'אז בהיותו אבן דרך לשיתוף פעולה אסטרטגי לטווח הארוך", מסר מנכ"ל טאואר, ראסל אלוואנגר.

"התמקדותה של הממשלה הסינית בהגדלה ובביסוס של יכולות ייצור מקומיות בתחום הסמיקונדקטור פותחת דלת להזדמנויות רבות עבור טאואר-ג'אז כיצרנית השבבים המובילה בעולם בטכנולוגיות אנלוגיות והיא מאפשרת להרחיב את הפריסה הגיאוגרפית שלנו".לדברי נשיא טאואר, ד"ר יצחק אדרעי, "מפעל ייצור 8 אינץ' חדש בסין הוא טביעת רגל אסטרטגית לחברה".