מה קרה באוסטין, טקסס, כשאובר וליפט הפסיקו לפעול?

באוסטין פעלו שתי חברות המציעות שירות של תחבורה שיתופית - אובר וליפט, אך אלה עצרו את שירותיהן בעיר בשל חקיקה מקומית בעייתית מבחינתן ■ איך המהלך הזה השפיע על תחום התחבורה בעיר? כל הפרטים בווידאו

אם אתם רוצים לדעת מהו השינוי באחוזי הבעלות על מכונית פרטית כאשר יש לנושא חלופות, לחוקרים בארצות-הברית יש תשובות די טובות. זאת משום שבאוסטין, טקסס, פעלו שתי חברות המציעות שירות של תחבורה שיתופית, אובר וליפט, אך אלה עצרו את שירותיהן בעיר בשל חקיקה מקומית בעייתית מבחינתן. כתוצאה מכך גילו החוקרים כי הימצאותן של חברות אלה אכן משנה את חוקי המשחק ומפחיתה את כמות כלי רכב בבעלות פרטית.

על-פי הנתונים, 41% מהתושבים המשיכו לנסוע עם מכוניתם הפרטית ללא קשר לעזיבת החברות, אלא ש-9% קנו מכונית לשימוש פרטי לאחר שאובר וליפט החליטו לעזוב את העיר.

עוד מגלים הנתונים, שפורסמו באתר "אוטובלוג" האמריקאי, כי בעוד ש-3% בלבד עברו להשתמש בתחבורה ציבורית אורתודוכסית, לא פחות מ-42% מהנשאלים שהתרגלו לשירות החדש פשוט עברו לחברות החדשות שהגיעו לאחר עזיבתן של אובר וליפט.

התוצאות הובילו את עורכי המחקר, ממכון תחבורה מקומי בשיתוף אוניברסיטאות מישיגן וקולומביה, להעריך כי פחות אנשים יבחרו באפשרות של בעלות על מכונית פרטית, במקרה ששירותי תחבורה שיתופית יהפכו לנפוצים יותר.