הנגידים לא התייחסו לריבית או למאזן; וול סטריט ננעלה בעליות

היורו קופץ ב-1% מול הדולר ■ מאקרו: ההזמנות למוצרים בני-קיימא ירדו ■ המסחר בבורסות אסיה ננעל בעליות, המסחר באירופה בירידות

גנט ילן ומריו דראגי / צילום: גושוע רוברטס, רויטרס
גנט ילן ומריו דראגי / צילום: גושוע רוברטס, רויטרס

יומו האחרון של שבוע המסחר העולמי הסתיים היום (ו') בעליות שערים בוול סטריט, לאחר שבנאומם בוועידת ג'קסון הול, נמנעו יו"ר הפדרל ריזרב ג'נט ילן ונשיא הבנק האירופי מריו דראגי מלהתייחס למועדי הקטנת מאזן הבנקים או העלאת הריבית. 

 

יו"ר הפדרל ריזרב ג'נט ילן נשאה היום דברים בכינוס הבנקאים המרכזיים בג'קסון הול, ווייומינג, ארה"ב. את הנאום הקדישה ילן להגנה על שינויי המדיניות שהוביל הפד בעקבות המשבר הכלכלי של 2008 ובראשם חוק דוד-פרנק וחוק וולקר. זאת, בעקבות קריאות הממשל הרפובליקני לקצץ ואף לבטל חוקים אלו על מנת להפחית את הנטל הרגולטורי שלדעתם מאט את התקדמות הכלכלה. ילן לא התייחסה כלל ללוחות זמנים להעלאת ריבית או לצמצום מאזן הפד האדיר, והמסחר בוול סטריט הגיב לכך בהמשך עליות השערים שהחלו מתחילת יום המסחר.

גם נשיא הבנק האירופי, מריו דראגי, נמנע מלהתייחס לנושא, והתמקד בפתיחות העולמית לסחר אשר נמצאת תחת איום עקב מדיניות "אמריקה קודמת" (America First) של הנשיא טראמפ, אשר פועלת לבטל את אמנות המסחר הבינלאומיות ולהעדיף תוצרת אמריקאית מקומית. (קראו בהרחבה על נאומם של השניים).

בזירת המאקרו פורסמו היום נתוני ההזמנות למוצרים בני-קיימא (Durable goods) לחודש יולי, אשר ירדו ב-6.8%, לאחר עלייה של 6.4% בחודש הקודם.

מחירי הנפט  במוקד, על רקע סופת ההוריקן הארווי שמתעצמת בדרכה לטקסס, אשר הובילה לסגירת אסדות הקידוח ובתי הזיקוק לנפט באזור זה. החוזים העתידיים על הזהב , שנסחרו הבוקר בירידות אתמול, הגיב בעליות להצהרותיה של ילן.

במסגרת המניות המעניינות למסחר היום, Adamas Pharmaceuticals (סימול ADMS) מזנקת כ-56% במסחר המוקדם, לאחר שקיבלה אישור FDA לתרופה שלה להקלה בתופעות לוואי של מחלת הפרקינסון.

טוויטר ספגה הורדת המלצה מבית ההשקעות ג'פריס מ"קנייה" "החזק".

הקמעונאית Ultra Beauty  דיווחה אתמול על האטה במכירות ברבעון השני. חברת ביג לוטס  תדווח היום.