ScaleMP, ספקית פתרונות וירטואליזציה, גייסה 10 מיליון דולר

זהו סבב הגיוס השישי במספר של החברה, המספקת פתרון מבוסס תוכנה לריבוי מעבדים (vSMP) הנמצא בשימוש של ענקיות מחשוב עולמיות

ScaleMP, ספקית פתרונות וירטואליזציה המאפשרות מחשוב וזיכרון מבוסס תוכנה, השלימה סבב גיוס שישי במספר (F) בסך 10 מיליון דולר ובהובלת לאומי פרטנרס, זרוע הבנקאות להשקעות של קבוצת לאומי. לאחר השלמת הסבב תחזיק לאומי פרטנרס בכ-5% מהון החברה.

ScaleMP הוקמה לפני 14 שנה במטרה לספק פתרונות להאצת יכולות העיבוד של מחשבים. "ב-2006 החלה החברה למכור את מערכותיה למיטוב מערכות מרובות מעבדים למחשבי-על, והיא מספקת יכולת עיבוד דומה תוך הוזלה של מעל 30% בעלויות ביחס לפריסה נדרשת של כוח מחשוב נוסף. הפתרונות הוטמעו בחלק נכבד מהמערכות המובילות בעולם, עם כ-6,000 התקנות ב-37 מדינות. בשנת 2013, לאור הגידול בצרכי העיבוד, העלייה במחיר הזיכרון והשינויים במבנה המעבדים, הורחבו פתרונות החברה לתחום הזיכרון. מערכות החברה מאפשרות למעבד להשתמש בהתקני אחסון חיצוניים וזולים יותר (כגון SSD), בנוסף למבנה המקובל של שימוש בזיכרון הפנימי", נכתב בהודעתה.

כיום משולבים מוצרי החברה במערכות מחשבים ברחבי העולם ונמכרים על ידי ענקיות המחשוב HP, Dell, Lenovo, Fujitsu ואחרות. באחרונה הכריזה אינטל על שילוב ScalMP בקו מוצרי Optane, והחברות טושיבה ו-ווסטרן דיגיטל הציגו מוצרים ראשוניים עם פתרונות החברה. "התוכנה של ScaleMP מאיצה את יכולת העיבוד, הזיכרון והתקשורת של מערכי מחשבים על ידי ניהול יעיל של משאבי המערכות, וללא צורך בשינוי מערכות ההפעלה, היישומים או החומרה. הפתרון של החברה מספק יחס עלות/תועלת גבוה וחסכון משמעותי ללקוחות בגובה 30%-75%", נכתב בהודעתה.

הגיוס הנוכחי נועד, בין היתר, לתמוך בהסכמים אסטרטגיים מהותיים עם שותפי OEM (חברות המייצרות מוצרים עבור מספר מותגים, תחת שם המותג). שי פולטהיים, מייסד ומנכ"ל ScaleMP ציין בהודעה: "הביקוש למחשוב וזיכרון מבוסס תוכנה גדל באופן מהותי. אנחנו מכפילים את השקעותינו בתמיכה בביקוש מהלקוחות ולהאצת הצמיחה בעקבות אימוץ הטכנולוגיה שלנו על ידי ספקי שרתים ואחסון".

ScaleMP
שנת הקמה: 2003
מה החברה עושה: ספקית של פתרונות וירטואליזציה המאפשרות מחשוב וזיכרון מבוסס תוכנה
מייסדים: שי פולטהיים (מנכ"ל); הרב זלוטוגורסקי
סך גיוסי הון עד כה: 50 מיליון דולר
מספר עובדים: קרוב ל-30
בעלי מניות עיקריים: לאומי פרטנרס, דן ברנע (BMC וממייסדי המימד החדיש), יחיעם ימיני (ממיייסדי קומברס), עמירם לוינברג (מייסד גילת), רמי ליפמן (מייסד ליפמן/ווריפון), והקרנות Evolution, Aviv, Eastward, JAL
מקור: IVC אונליין ו-ScaleMP